Novosti

30.12.2010. Priprema za prijelaz u novu knjigovodstvenu godinu

Prijelaz u novu knjigovodstvenu godinu radite na "Server" računalu na kraju zadnjeg radnog dana u staroj godini ili prije početka rada u novoj godini. Prije pokretanja prijelaza obavezno proknjižite sve dokumente, a zadnji proknjiženi dokument mora biti inventura robe i inventura repromaterijala. Ako ste nedavno napravili kompletnu inventuru tada je prije samog prijelaza u novu godinu dovoljno otvoriti novu inventuru, izjednačiti knjigovodstveno stanje s inventurnim, spremiti promjene i proknjižiti inventuru robe i repromaterijala. Nakon inventure napravite potpunu arhivu podataka na CD, izađite iz svih opcija u programu i pokrenite opciju "Sistem -> Prijelaz u novu godinu".

Nakon prelaska podaci u prethodnim godinama pregledavaju se tako da u novoj knjigovodstvenoj godini pokrenete opciju Sistem -> Prethodna godina, a promjene i štampanje maloprodajnih računa iz prethodne godine u opciji Receptura -> Kontrolna traka -> Prethodna godina

Više o tome pogledajte klikom na :
Upute za prijelaz u novu knjigovodstvenu godinu

30.12.2010. Dežurstvo Ed Borel

Ljekarne koje su potpisale Aneks ugovoru o održavanju vezano za probleme u radu sa sustavom CEZIH (dežurstvo radnim danom od 07:00 - 09:00 i 17:00 do 20:00 te subotom od 07:00 - 15:00). u slučaju problema zovu na broj telefona 091/2108-648.

24.12.2010. E-recepti - često postavljena pitanja

Na važeće tiskanice recepta (tiskanica plave boje za propisivanje lijekova s Osnovne liste lijekova i tiskanica crvene boje za propisivanje lijekova s Dopunske liste lijekova) i dalje će se propisivati lijekovi na recept:

Tiskanica Povijest bolesti u ordinacijama primarne zdravstvene zaštite ne mora se ispisivati prilikom svakog posjeta pacijenta, ve?samo u izvanrednim situacijama ili na zahtjev pacijenta.
Ukoliko u prijelaznom razdoblju bude izdan i e-recept i tiskanica recepta u ljekarnama nije potrebno taksirati papirnate recepte ukoliko je uspješno provedeno izdavanje lijeka putem e-recepta.
Na ponovljive recepte izdane prije 31. prosinca 2010. godine potrebno je izdati sva zadana ponavljanja u istoj ugovorenoj ljekarni, te do kraja realizacije tog recepta prijavljivati serijski broj recepta na isti način kako je prikazan u prijavi prve realizacije.
Vezano za račune za lijekove izdane na recept, i dalje se ispisuje prilog računa i dostavljaju magnetni mediji. Računi za lijekove izdane osnovom tiskanice recepta i e-recepta moraju se dostavljat odvojeno.

23.12.2010. Početak primjene e-recepta

Kao što Vam je poznato Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi provodi projekt informatizacije sustava primarne zdravstvene zaštite Republike Hrvatske. Temeljem s Vaše strane potpisanih ugovora o poslovnoj suradnji s Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje, koji je Odlukom ministarstva zdravstva i socijalne skrbi operator središnjeg dijela informatizacijskog sustava PZZ-a, te uspješnih provjera spremnosti Vaših programskih rješenja i Vaša tvrtka uspješno surađuje na ovom vrlo zahtjevnom projektu.

U ordinacijama opće/obiteljske medicine, ljekarnama, te laboratorijima u sustavu primarne zdravstvene zaštite na području cjelog teritorija RH je sukcesivno, od 19. travnja 2010. godine,krenuo je probni rad. U probnom radu je, zbog testiranja cijelog sustava, uz e-recept i e-uputnicu bio mjerodavan papiranti recept i uputnica.

Sukladno planu projekta informatizacije sustava primarne zdravstvene zaštite RH, ordinacije opće/obiteljske medicine, ljekarne i laboratoriji u sustavu primarne zdravstvene zaštite kreću od 02.siječnja 2011. godine s radom u kojem neće više biti papirnatih recepata i uputnica, dakle mjerodavne su isključivo verzije e-recepata i e-uputnica. U puni rad prvo kreću Ličko-senjska i Međimurska županija.

Termini uključivanja ostalih županija za spomenute funkcionalnosti e-recepata i e-uputnice:

Naziv županije
Datum početka rada
Karlovačka županija
17.01.2011.
Varaždinska županija
17.01.2011.
Virovitičko-podravska županija
17.01.2011.
Koprivničko-križevačka županija
17.01.2011.
Bjelovarsko-bilogorska županija
17.01.2011.
Primorsko-goranska županija
24.01.2011.
Zadarska županija
24.01.2011.
Šibensko-kninska županija
24.01.2011.
Istarska županija
24.01.2011.
Krapinsko-zagorska županija
24.01.2011.
Sisačko-moslavačka županija
24.01.2011.
Dubrovačko-neretvanska županija
24.01.2011.
Splitsko-dalmatinska županija
31.01.2011.
Požeško-slavonska županija
31.01.2011.
Brodsko-posavska županija
31.01.2011.
Osječko-baranjska županija
31.01.2011.
Vukovarsko-srijemska županija
31.01.2011.
Grad Zagreb
31.01.2011.
Zagrebačka županija
31.01.2011.

Nadalje, potrebno je upozoriti da su ljekarne i laboratoriji iz županija u kojima, prema spomenutom planu uključivanja u puni rad, nije započela primjena isključivo e-recepta ili e-uputnice, a obrađuju pacijenta iz susjedne županije u kojoj e-recept ili e-uputnica ve?u punoj primjeni (pacijent nema papirnati recept ili uputnicu) dužne prihvatiti takvog pacijenta, te mu izdati lijek ili napraviti pretragu, na temelju e-recepta ili e-uputnice, bez obzira što je u tom trenutku u njihovoj županiji jo?uvijek mjerodavan papiranati oblik recepta ili uputnice.

Nastavno na navedeno, molimo da se pridržavate utvrđenih rokova i pravila poslovanja novih funkcionalnosti e-recepta i e-uputnice

22.12.2010. Semantička validacija

Od 21.12.2010. (oko 11.30h) liječnicima se odbijaju recepti koji nisu prošli semantičku validaciju.

Popis pogrešaka zbog kojih semantička validacija odbija recepte liječnicima:

  1. Sustav mora odbiti recept ukoliko je propisan lijek koji se ne smije propisivati na recept
  2. Lijek je s Osnovne liste a u elementu "Vrsta recepta" stoji HZZO_DOP (nije dopušteno)
  3. Lijek je s Dopunske liste a u elementu "Vrsta recepta" stoji HZZO_OSN (nije dopušteno)
  4. Odbiti recept sa lijekom koji može biti propisan samo na prijedlog specijaliste ukoliko šifra specijaliste nije prisutna u receptu- u prvo vrijeme kontrolirati će se da je ispravna šifra zdravstvenog djelatnika, a kad HZJZ ažurira registar specijalista, kontrolirati će se po podacima iz registra.
  5. Ukoliko se lijek propisuje na ponavljajući recept mora se upisati element "NacinUporabe"
  6. Na receptu je propisana opojna droga ili psihotropna tvar a element "LijekSadrziOpojneDroge" ima vijednost "1 Propisani lijek na sadrži opojne droge i pshihotropne tvari" (ova kombinacija nije dopuštena)
  7. na receptu je propisana opojna droga ili psihotropna tvar a elemet "Ocevidnik" je prazan (nije obvezan element)
  8. na receptu je dijagnoza po kojoj je pacijent oslobođen plaćanja sudjelovanja a element "Pacijent/OslobodenjeOdSudjelovanja" je prazan (nije dopušteno)
  9. ako je tip identifikacije pacijenta "BrojBolesnickogListaINO", "Broj putovnice" ili "BrojEuropskeKarteZO" element "Pacijent/DrzavaOsiguranja" ne smije biti prazan
  10. Na receptu u elementu "Vrsta recepta" stoji HZZOZZR a ne postoji element "PrijavaOzljedeBolesti" (nije dopušteno)
  11. Sustav provjerava da li u sustavu postoji Evidencijski broj i godina priznate ozljede na radu ili profesionalne bolesti koji je upisan na receptu
  12. Sustav provjerava da ukoliko je prisutan u receptu broj evidencije prijave ozljede/bolesti bude u formatu BB/BBBB

 

15.12.2010.Nova verzija programa EskulapWin

Molimo Vas da instalirate novu verziju programa EskulapWin (1.8.16.6).
Novu verziju instalirate tako da u programu EskulapWin pokrenete opciju Sistem -> Nova verzija programa
Više o instalaciji nove verzije možete pogledati na : www.edborel.hr/htm/NovaVerzija.htm

U novoj verziji programa dodano je:


13.12.2010. Obavijest iz HZZO-a

Prenosimo Vam obavijest od strane HZZO-a:

Poštovani,

Na sastanku u MZSS donesena je odluka da se u punu produkciju e-recepta krene sa 01.01.2011. u Ličko-senjskoj i Međimurskoj županiji. Sustav je u potpunosti stabilan.

Dodatna semantička validacija :

  1. Sustav mora odbiti recept ukoliko je propisan lijek koji se ne smije propisivati na recept
  2. Lijek je s Osnovne liste a u elementu "Vrsta recepta" stoji HZZO_DOP (nije dopušteno)
  3. Lijek je s Dopunske liste a u elementu "Vrsta recepta" stoji HZZO_OSN (nije dopušteno)
  4. Odbiti recept sa lijekom koji može biti propisan samo na prijedlog specijaliste ukoliko šifra specijaliste nije prisutna u receptu- u prvo vrijeme kontrolirati će se da je ispravna šifra zdravstvenog djelatnika, a kad HZJZ ažurira registar specijalista, kontrolirati će se po podacima iz registra.
  5. Ukoliko se lijek propisuje na ponavljajući recept mora se upisati element "NacinUporabe"
  6. Na receptu je propisana opojna droga ili psihotropna tvar a element "LijekSadrziOpojneDroge" ima vijednost "1 Propisani lijek na sadrži opojne droge i pshihotropne tvari" (ova kombinacija nije dopuštena)
  7. na receptu je propisana opojna droga ili psihotropna tvar a elemet "Ocevidnik" je prazan (nije obvezan element)
  8. na receptu je dijagnoza po kojoj je pacijent oslobođen plaćanja sudjelovanja a element "Pacijent/OslobodenjeOdSudjelovanja" je prazan (nije dopušteno)
  9. ako je tip identifikacije pacijenta "BrojBolesnickogListaINO", "Broj putovnice" ili "BrojEuropskeKarteZO" element "Pacijent/DrzavaOsiguranja" ne smije biti prazan
  10. Na receptu u elementu "Vrsta recepta" stoji HZZOZZR a ne postoji element "PrijavaOzljedeBolesti" (nije dopušteno)
  11. Sustav provjerava da li u sustavu postoji Evidencijski broj i godina priznate ozljede na radu ili profesionalne bolesti koji je upisan na receptu
  12. Sustav provjerava da ukoliko je prisutan u receptu broj evidencije prijave ozljede/bolesti bude u formatu BB/BBBB

 

01.12.2010. Provjera polica osiguranja

Provjera polica osnovnog i dopunskog osiguranja sa stranica HZZO (ili s naših novosti) ne radi zbog nadogradnje sustava od strane HZZO-a.
Iz HZZO-a smo dobili obavijest da bi do kraja dana sve trebalo biti rješeno.

30.11.2010. Promjene i dopune Liste lijekova HZZO

Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje na 15. sjednici održanoj 11. studenog 2010. godine donijelo je odluku o izmjenama i dopunama Odluke o utvrđivanju Osnovne i Dopunske liste lijekova Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje.
Odluka je objavljena 24. studenog 2010. godine u "Narodnim novinama broj 131/2010", a stupa na snagu 14 dana od objave tj. 08. prosinca 2010. godine.

Listu lijekova LL08122010 učitajte odmah u opciji Cjenik -> Lista lijekova klikom na gumb "Internet". Prije ažuriranja liste obavezno napravite pripremne radnje prema postupku opisanom na: Postupak ažuriranja liste lijekova

Listu ažurirajte prije početka rada 08.12.2010
. tako da otvorite opciju Cjenik -> Lista lijekova i pritisnete na gumb "Ažuriraj".


NAPOMENA :

 

30.11.2010. Stabilnost rada CEZIH-a

Prenosimo objavu sa stranica CEZIH-a:

"Tehnički problemi na središnjem dijelu informacijskog sustava primarne zdravstvene zaštite su u najvećoj mjeri otklonjeni optimizacijom performansi programskih i strojnih kapaciteta samog središnjeg dijela sustava, te ovime izvješćujemo korisnike informacijskog sustava primarne zdravstvene zaštite da središnji dio sustava radi stabilno od utorka 23.11.2010. godine.

Stabilnost središnjeg dijela sustava ogleda se i u činjenici da je u periodu od 24.11.2010. postotak realizacije eRecepta sa 22% skočio na 48%.

Isporučitelj središnjeg dijela sustava tvrtka Ericsson Nikola Tesla uz suradnju s operatorom sustava HZZO-om i dalje nastavlja s praćenjem ponašanja sustava jer očekivana realizacija eRecepta je preko 90% što će zasigurno predstavljati dodatno opterećenje središnjeg dijela sustava. Eventualne dodatne aktivnosti na poboljšanju središnjeg dijela sustava će se obavljati van radnog vremena i neće negativno utjecati na krajnje korisnike.

Molimo sve korisnike informacijskog sustava primarne zdravstvene zaštite da nastave koristiti sustav u punom obimu, te preko svojih isporučitelja programske podrške prijave sve eventualne poteškoće na koje naiđu."

Zadnjih nekoliko dana nismo primili niti jednu prijavu problema u radu s CEZIH-om. Budući da se približava nova godina molimo Vas da nam obvezno dojavite svaki problem u radu s CEZIH-om, bilo da imate problema u spajanju na sustav ili tijekom rada.

Također Vas molimo da nam svakako dojavite sljedeće probleme:

  • problemi u brzini dohvaćanja recepta ili provjeri statusa police osiguranja
  • podudarnost podataka s papirnatim receptom (pogrešna tiskanice - osnovna, dopunska, ZZR, pogrešna količina, broj kartice dopunskog, narkotik...)
  • prikaz recepata s isteklim rokom za izdavanje (odnosi se na lijekove do 15 , narkotike 5, antibiotike 3 i ponovljive recepte 150 + 14 dana od datuma propisivanja)

kako bi probleme, nedostatke i poboljšanja mogli prosljediti HZZO-u i Ericssonu.

Prijave šaljite klikom na Pošalji prijavu u kojoj navedite naziv ljekarne i opis problema ili usmeno na telefon 01/2409-070, 01/2406-083

25.11.2010. Izdavanje lijekova

Vezano za upit "Ako su se u zadnja 2 tjedna na tržištu pojavila nova pakiranja Folacina, Kalijevog klorida, Sanvala i Spasmexa, odnosno došlo je do zamjene pakiranja s 20 tableta na 30, jo?uvijek dobivamo i recepte za staro pakiranje od 20 tableta. Ako su na takvim receptima označene 2 kutijice pakiranja od 20 tbl., da li možemo izdati 2 kutije novog pakiranja od 30 tbl, ako je prema napisanom doziranju to terapija za mjesec dana?"

ODGOVOR HZZO-a : Izvješćujemo Vas da lijekovi: Kalij klorid, Folacin i drugi lijekovi koji su promjenili pakiranja od 20 tbl. (staro pakiranje) na 30 tbl. (novo pakiranje) za primjenu do mjesec dana, a da prema dnevnoj dozi terapija ne prelazi više od mjesec dana, možete izdati ta pakiranja uz naznaku da ste izdali to pakiranje ali samo ako se ne radi o ponovljivom receptu.
Primjer: Ako je propisan Folacin 20x5mg, 2 kutije, 1 na dan, izdat ćete samo 1 kutiju Folacin 30x5mg, a ne dvije kutije.

11.11.2010. Cezih

Zbog poteškoća u stabilnosti centralnog sustava HZZO-a paralelni rad s e-receptom tj. rad bez papirnatog recepta koji je trebao krenuti 15.11.2010. u Ličko-senjskoj i Međimurskoj županiji odgađa se do daljnjeg.

Molim Vas da nam i dalje dojavljujete sve pogreške, kao i sve primjedbe i poboljšanja koja mislite da bi trebalo ugraditi budući da je projekt e-recept i dalje u probnom radu u kome bi se trebali otkloniti svi nedostaci u funkcioniranju sustava.

08.11.2010. Nova verzija programa EskulapWin

Molimo Vas da instalirate novu verziju programa EskulapWin (1.8.16.0).
Novu verziju instalirate tako da u programu EskulapWin pokrenete opciju Sistem -> Nova verzija programa
Više o instalaciji nove verzije možete pogledati na : www.eborel.hr/htm/NovaVerzija.htm

U novoj verziji programa dodano je:

  • Optimirano preuzimanje eRecepata
    - u novoj verziji programa optimirano je preuzimanje eRecepta s CEZIH-a, koje prema specifikaciji Ericsson Nikole Tesle traje 10-20 sekundi po receptu
  • Provjera statusa police osiguranja
    - prilikom dohvata eRecepta vrši se provjera statusa police osnovnog i dopunskog osiguranja pacijenta. Prilikom provjere statusa police može se dogoditi sljedeće:
    1. Polica osnovnog osiguranja je neaktivna - program prikazuje recept, crvenom bojom označava polje "Matični broj" te zabranjuje izdavanje (u ovom slučaju odustajete od recepta)
    2. Polica dopunskog osiguranja je neaktivna - program prikazuje recept, crvenom bojom označava polje "Broj iskaznice DO HZZO " te zabranjuje izdavanje (u ovom slučaju možete upisati ispravan broj ako pacijent ima novu karticu ili obrisati broj dopunskog osiguranja i pacijentu izdati recept te naplatiti participaciju)
    Detaljan prikaz statusa polica osnovnog i dopunskog osiguranja, tj datum početka i isteka osiguranja možete vidjeti pritiskom na gumb "Provjera police osiguranja" koji se nalazi na eReceptu.
  • Prikaz stanja zaliha
    - na eReceptu dodano polje "Zalihe" koje prikazuje trenutno stanje zaliha lijeka propisanog na eReceptu
  • Prilagođen čita?magnetskih kartica za sve kartice
    - dohvat eRecepata omogućen je provlačenjem zdravstvene iskaznice pacijenta kroz čita?magnetskih kartica
  • Snimanje sloga faktura HZZO na CD
    - u opciji Dokumenti -> Fakture HZZO -> Fakture dodana je opcija "Snimanje na CD" koja se koristi za snimanja sloga skupnog računa na CD medij ukoliko je datoteka prevelika za disketu
  • Dodana nova šifra oslobađanja od sudjelovanja
    - u opciju Registri -> Oslobađanja od sudjelovanja klikom na "Novi" dodajte novu šifru oslobađanja od sudjelovanja u troškovima zdravstvene zaštite:

    Šifra oslobađanja: 56
    Opis: HRVI Dom. rata, branitelji s utvrđenim oštećenjem od najmanje 30%, čl. ob.
    smrtno stradalog, zatočenoga ili nestaloga bran.


Zbog prelaska na eRecept uvodimo dežurstvo za hitne slučajeve radnim danom od 07:00 - 09:00 i 17:00 do 20:00 te subotom od 07:00 - 15:00.
Molimo ljekarne zainteresirane za nadopunu Ugovora o održavanju s dežurstvom da ispune obrazac klikom na Zahtjev za dežurstvo
ili nam pošaljete zahtjev na edborel@edborel.hr

03.11.2010. Spajanje na CEZIH

Prenosimo Vam obavijest HZZO-a vezanu za spajanje na centralni sustav i rad s e-receptima:

"Radovi i praćenje rezultata radova na centralnom sustavu su u tijeku, te i danas možete očekivati teškoće u radu."

14.10.2010. Spajanje na CEZIH

Dobili smo obavijest od strane HZZO-a u kojem stoji da greška "Internal System Error" ("Sustav trenutno nije dostupan, pokušajte ponovno spajanje na VPN") se javlja poradi povremenih problema u radu (ispadi servera) centralnog sustava. Ericsson Nikola Tesla radi na otklanjanju ove greške te sa nadamo da će biti otklonjena kroz nadogradnju sustava koji je planiran za subotu 16.10.2010. U nadogradnji je uključena optimizacija sustava kako bi aplikacije brže radile te kako bi optimalnije trošile memoriju što ujedno znači mogućnost zaprimanja većeg prometa s postojećim resursima.

14.10.2010. Ortopedska pomagala

Doznake koje su propisane prije primjene nove liste, tj. prije 12.10.2010. izdaju se sa starim cijenama tako da prilikom unosa podataka na blagajni u polje "C.Doznake" u kojem je upisana cijena s liste ortopedskih pomagala, upišete staru cijenu pomagala. Isto vrijedi za povrat doznaka od strane HZZO-a s datumom izdavanja prije 12.10.2010.
Klikom na sljedeći link možete vidjeti popis pomagala koja su promjenila cijenu u novoj listi: Popis ortopedskih pomagala

11.10.2010. Nova lista ortopedskih i drugih pomagala

U Narodnim novinama 113/10 od 04. listopada 2010. objavljen je Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o uvjetima i načinu ostvarivanja prava na ortopedska i druga pomagala.
U sklopu Pravilnika objavljena je nova Lista ortopedskih i drugih pomagala koja stupa na snagu 12. listopada 2010.

Novu listu ortopedskih i drugih pomagala učitajte prije početka rada 12.10.2010. tako da u opciji Cjenik -> Lista ortopedskih pomagala kliknete na gumb "Internet". Prije učitavanja liste ortopedskih pomagala nije potrebno izvoditi nikakve predradnje. Učitavanje liste ne mijenja maloprodajnu cijenu pomagala za gotovinu, ve?vrijedi samo za izdavanje doznaka (prilikom unosa ortopedskih pamagala na blagajni cijena pomagala uzima se s liste ortopedskih pomagala - na doznaci kolona "C. Doznake").

30.09.2010. Uključivanje ljekarni u probni rad s e-Receptom

01.10.2010. započinje probni rad s e-Receptima u ljekarnama Zagrebačke županije i Grada Zagreba. Probni period je testiranje e-Recepata na način da svaki recept koji liječnik propiše u papirnatom obliku ujedno pošalje u elektroničkom obliku na centralni sustav HZZO-a (CEZIH) s kojeg ga ljekarna dohvaća. Svaki recept koji se nalazi na centralnom sustavu HZZO-a (CEZIH) trebao bi imati oznaku E-RECEPT u donjem lijevom dijelu papirnatog recepta te takav lijek preuzimate s centralnog sustava HZZO-a i taksirate na papirnati recept.

NAPOMENA :

  • za vrijeme probnog rada važeći je papirnati recept, a e-recept služi za "uvođenje u rad"
  • svi podaci koje preuzmete s centralnog sustava HZZO-a moraju odgovarati propisanim podacima s papirnatog recepta
  • najčešće pogreške liječnika na e-receptu su : nije upisan serijski broj recepta, kriva količina lijeka ili krivi broj kartice dopunskog osiguranja, stoga je za sada u "probnom radu" potrebno prepisati te podatke s papirnatog recepta
  • ako je na e-receptu neki podatak neispravan (npr. ponovljivost recepta upisana u način upotrebe, recept HZZOZZR propisan na običan recepta...), a nije ga moguće ispraviti molimo Vas da recept izdate na "stari" način te nas obavezno obavijestite
  • prvo izdavanje ponovljivog recepta (kada pacijent u ljekarnu dođe s papirnatim receptom propisanim za ponovljanje) izdajete s centralnog sustava HZZO-a ( F4 - eRecept), a svako sljedeće ponavljanje izdajete ručno kao i do sada iz vlastite baze ponovljivih recepata (F8) jer i dalje pacijent mora provoditi terapiju u ljekarni u kojoj je i započeo

Više o izdavanju i obradi eRecepata pogledajte na : Upute eRecept

24.09.2010. Obavijest korisnicima informacijskog sustava primarne zdravstvene zaštite

Zbog programske nadogradnje središnjeg dijela informacijskog sustava primarne zdravstvene zaštite (CEZIH) isti neće biti dostupan u subotu 25.09.2010. u vremenu od 15:00 do 24:00 sata.

22.09.2010. Naputak HZZO-a: E-recepti, upotreba pametnih ili smart kartica

Prenosimo naputak HZZO-a upućen proizvođačima softverskih aplikacija za ljekarničko poslovanje i Hrvatskoj ljekarničkoj komori:

"PREDMET: E-recepti, upotreba pametnih ili smart kartica
-naputak, daje se

Poštovani,

Upotreba pametnih ili smart zdravstvenih iskaznica koje se ujedno koriste za siguran pristup CEZIH sustavu, dozvoljena je isključivo vlasnicima kartica, što je regulirano zakonom.

Prilikom spajanja na centralni zdravstveni sustav provjeravaju se ovlaštenja korisnika. Zakonom o ljekarništvu (članak 19.) određeno je da samo magistri farmacije smiju izdavati lijekove, te upotreba pametnih ili smart kartica od strane treće osobe, kojoj pristup središnjem informacijskom sustavu nije dozvoljen, biti će sankcionirana prema Kaznenim odresbama Zakona o ljekarništvu.

Proizvođači programskih rješenja za ljekarničko poslovanje G8, dužni su računalima korisnika omogućiti pristup CEZIH-u samo ovlaštenim osobama, kako bi se spriječila zloupotreba.

Nadalje izvješćujemo Vas da će magistri farmacije, zaposleni u ljekarnama u poruci o izdanom lijeku moći mijenjati samo sljedeće podatke: 1) šifru izdanog lijeka/sanitetskog materijala/magistralnog pripravka, 2) količinu lijeka/materijala, 3) šifru oslobađanja od sudjelovanja i 4) broj police dopunskog osiguranja.

Ponovljivi e-recepti propisani od strane izabranog liječnika ulaze u centralni zdravstveni sustav i realiziraju se kao i do sada u istoj ljekarni uz predočenje potvrde koju je ljekarnik uručio pacijentu u trenutku izdavanja prvog ponovljanja recepta. Iako se radi o e-receptu, ovo pravilo vrijedi sve dok se provodi probni rad.
"

Izvorni naputak pogledajte klikom na link : Naputak HZZO


Molimo Vas da jo?jednom pročitate našu obavijest od 07.09.2010. "Pametna kartica HZZO-a"

14.09.2010. Nova verzija programa EskulapWin

Molimo Vas da instalirate novu verziju programa EskulapWin (1.8.15.13).
Novu verziju instalirate tako da u programu EskulapWin pokrenete opciju Sistem -> Nova verzija programa
Više o instalaciji nove verzije možete pogledati na : www.eborel.hr/htm/NovaVerzija.htm

U novoj verziji programa ažurirane su nove šifre oslobađanja od sudjelovanja te je ugrađena dodatna dijagnostika dohvaćanja i obrade elekronskih recepata koja će nam pomoći pri detektiranju problema u komunikaciji s CEZIH-om, stoga je od iznimne važnosti da preuzmete novu verziju programa.

Osim toga dodana je opcija Sistem->Spajanje VPN-om za spajanje na sustav CEZIH tako da ne morate napuštati program EskulapWin ukoliko dođe do prekida VPN veze.

Imali smo dosta Vaših upita vezanih za obradu eRecepata kod kojih liječnik za osiguranike koji imaju matični broj pacijenta upisuje "Državu" osiguranika, "Konvenciju" i "Tip" na papirnati recept ali ne i na eRecept. Takvi recepti se više ne tretiraju kao konvencije i nije im potrebno upisivati "Državu", "Konvenciju" i "Tip". Konvencije su samo eRecepti koje dohvaćate upisom "Broja bolesničkog lista", "Broja putovnice" ili "Broja europske karte ZO".

Pogreške, primjedbe ili poboljšanja možete poslati tako da upišete tražene podatke i kliknete na "Pošalji" ili nas obavijestite pozivom na 01/2406-083, 01/2409-083

Naziv ljekarne
Ime i prezime
Komentar ili pitanje


07.09.2010. Pametna kartica HZZO-a

Pametna kartica koju je HZZO izdao svim djelatnicima u zdravstvu u Republici Hrvatskoj služi kao iskaznica osnovnog zdravstvenog osiguranja te za autentikaciju (provjeru da li sam ja stvarno ta osoba za koju se predstavljam) i autorizaciju (što ja meni dopušteno raditi) u sustavu CEZIH (Centralni zdravstveni informacijski sustavia primarne zdravstvene zaštite Republike Hrvatske)

Na kartici se nalaze dva ključa: javni i privatni. Ključevi služe za šifriranje i dešifriranje poruka koje se šalju putem interneta na CEZIH i na taj način čuvaju tajnost podataka o pacijentu (zbog toga morate prvo otvoriti VPN konenciju na CEZIH) te za digitalno potpisivanje poruka. Svaka poruka poslana u sustavu CEZIH se pamti i ima digitalni potpis. Digitalni potpis služi za zaštitu od mijenjanja sadržaja poruke (integritet poruke) i za utvrđivanje identiteta osobe koja je poruku poslala (neporecivost poruke). Digitalni potpis reguliran je zakonom o elektroničkom potpisu (NN 10/2002 i 80/2008) koji možete pročitati ovdje (Zakon o elektroničkom potpisu).

Da bi se spriječilo neovlašteno korištenja pametne kartice za pristup podacima na kartici potrebno je poznavati PIN (personal identification number). HZZO je (vjerojatno zbog jednostavnosti) svim pametnim karticama dodijelio inicijalni PIN "12345". Na svim računalima na kojima je spojen čita?pametne kartice instaliran je i program CezihCard Utility koji služi za gledanje podataka na kartici te za promjenu PIN-a. Program CezihCard Utility se pokreće klikom na Start->Programs->Cezih Card->CezihCard Client Utility. Detaljne upute o upotrebi programa možete pročitati ovdje (Upute za korištenje aplikacije za promjenu PIN-a. ) ili na našim internetskim stranicama pod EskulapWin -> Pitnja i odgovori -> 28. Promjena PIN-a na smart kartici.

Prilikom upisivanja PIN-a kao i kod promjene PIN-a molimo Vas da budete koncentrirani jer unošenje pogrešnog PIN-a tri puta za redom zaključava karticu. Zaključanu karticu ne možemo otključati mi ve?se morate obratiti Vašem područnom uredu HZZO-a. Ako zaboravite PIN također se morate obratiti njima.
Popis osoba zaduženih za CEZIH podršku po područnim uredima s njihovim telefonskim brojevima možete preuzeti ovdje (Podrška HZZO-a po područnim uredima).

Savjetujemo Vam da periodično mijenjate svoj PIN i da čuvate njegovu tajnost jer svaka poruka koja je potpisana s vašom karticom tretira se kao da ste ju Vi poslali, a Zakon o elektroničkom potpisu u članku 5. kaže "elektronički potpis ima istu pravnu snagu i zamjenjuje vlastoručni potpis, odnosno vlastoručni potpis i otisak pečata na elektroničkom dokumentu", a u članku 6. kaže "Nije dopušteno osporavanje elektroničkog potpisa kao dokaza u sudskim postupcima isključivo na osnovu toga što: je u elektroničkom obliku ili ...".

Podsjećamo Vas da se kartice koje posjeduju farmaceutski tehničari ne mogu koristiti za pristup CEZIH-u jer njima nije dozvoljeno izdavanje lijekova na recept kao što se ne mogu koristiti ni kartice farmaceuta pripravnika (stažista) jer njima nije dozvoljen samostalni rad.

06.09.2010. Izdavanje e-recepata

Budući da je e-recept u probnom radu u kome bi trebali otkloniti sve nedostatke u funkcioniranju sustava molimo Vas da nam pomognete i obavezno dojavite navedene pogreške, kao i sve primjedbe i poboljšanja koja mislite da bismo mogli ugraditi u program.
1. na e-receptu i papirnatom receptu nisu isti administrativni podaci o pacijentu (MBO, ime i prezime i sl.)
2. na e-receptu i papirantom receptu nije ista ATK šifra tj. lijek i/ili količina
3. sve razlike između e-recepta i papirnatog recepta za koje sami smatrate da ne bi trebale biti
4. ponovljivost recepta upisana u način upotrebe, recept HZZOZZR propisan na običan recept, upisana država pacijenta ali ne konvencija i tip konvencije...(molimo da i ovakve slučajeve dojavite)

31.08.2010. Uključivanje ljekarni u probni rad s e-Receptom

01.09.2010. započinje probni rad s e-Receptima u ljekarnama Primorsko-goranske, Zadarske, Šibensko-kninske, Istarske, Krapinsko-zagorske, Sisačko-moslavačke, Dubrovačko-neretvanske, Splitsko-dalmatinske, Požeško-slavonske, Brodsko-posavske, Osječko-baranjske i Vukovarsko-srijemske županije. Probni period je testiranje e-Recepata na način da svaki recept koji liječnik propiše u papirnatom obliku ujedno pošalje u elektroničkom obliku na centralni sustav HZZO-a (CEZIH) s kojeg ga ljekarna dohvaća. Svaki recept koji se nalazi na centralnom sustavu HZZO-a (CEZIH) trebao bi imati oznaku E-RECEPT u donjem lijevom dijelu papirnatog recepta te takav lijek preuzimate s centralnog sustava HZZO-a i taksirate na papirnati recept.

NAPOMENA :

  • za vrijeme probnog rada važeći je papirnati recept, a e-recept služi za "uvođenje u rad"
  • svi podaci koje preuzmete s centralnog sustava HZZO-a moraju odgovarati propisanim podacima s papirnatog recepta
  • najčešće pogreške liječnika na e-receptu su : nije upisan serijski broj recepta, kriva količina lijeka ili krivi broj kartice dopunskog osiguranja, stoga je za sada u "probnom radu" potrebno prepisati te podatke s papirnatog recepta
  • ako je na e-receptu neki podatak neispravan, a nije ga moguće ispraviti molimo Vas da recept izdate na "stari" način te nas obavezno obavijestite
  • prvo izdavanje ponovljivog recepta (kada pacijent u ljekarnu dođe s papirnatim receptom propisanim za ponovljanje) izdajete s centralnog sustava HZZO-a ( F4 - eRecept), a svako sljedeće ponavljanje izdajete ručno kao i do sada iz vlastite baze ponovljivih recepata (F8) jer i dalje pacijent mora provoditi terapiju u ljekarni u kojoj je i započeo

Više o izdavanju i obradi eRecepata pogledajte na : Upute eRecept

31.08.2010. Obračun CEZIH naknade za ljekarne

Prema nalogu Službe za ugovaranje Direkcije, napravljen je obračun CEZIH naknada za ljekarne. Naknada se obračunava prema ljekarničkoj jedinici (djetetu), a nadležan je područni ured ljekarne roditelja. Retrogradno su obračunate CEZIH naknade za travanj, svibanj, lipanj i srpanj za ljekarničke jedinice u nadležnosti područnih ureda Čakovec i Gospi?(jer su one u pilot projektu e-recepta od 19.4.2010). Za ljekarničke jedinice iz područnih ureda Karlovac, Varaždn, Virovitica, Koprivnica i Bjelovar, obračunata je CEZIH naknada za srpanj, jer su one u pilot projektu od 1.7.2010.

Dakle, kriterij za obračun naknade nije u probnom radu bio broj e-recepata koje realizira neka ljekarnička jedinica, nego datum početka pilot projekta u pojedinoj županiji odnosno područnom uredu.

04.08.2010. Nova verzija programa EskulapWin

Molimo Vas da instalirate novu verziju programa EskulapWin (1.8.15.1).
Novu verziju instalirate tako da u programu EskulapWin pokrenete opciju Sistem -> Nova verzija programa
Više o instalaciji nove verzije možete pogledati na : www.eborel.hr/htm/NovaVerzija.htm

U novoj verziji omogućeno je zasebno fakturiranje recepata s lijekovima:
•  Rispolept Consta
•  Forteo otop.za inj.1x750 mcg/3ml .

Navedeni lijekovi izdaju se na ruke liječnika, fakturiraju sa šifrom aktivnosti PZZ (A6900018) na zasebnoj fakturi te snimaju na zasebnu disketu.

Da bi program navedene lijekove fakturirao zasebno potrebno im je upisati šifru aktivnosti A6900018.
Šifra aktivnosti upisuje se u opciji Registri->Artikli->Pojedinačno

Na računalima koja imaju maksimalno povećana slova šifra aktivnosti upisuje se u opciji Registri->Artikli->HZZO

 

02.07.2010. Uključivanje ljekarni u probni rad s e-Receptom

01.07.2010. započeo je probni rad s e-Receptima (pilot projekt "e-Recept") u Karlovačkoj, Varaždinskoj, Virovitičko-podravskoj, Koprivničko-križevačkoj i Bjelovarsko-bilogorskoj županiji u kojem sudjeluju i ljekarne koje koriste program EskulapWin. Probni period je testiranje e-Recepata na način da svaki recept koji lječnik propiše u papirnatom obliku ujedno pošalje u elektroničkom obliku na centralni sustav HZZO-a (CEZIH) s kojeg ga ljekarna dohvaća.

01.09.2010.
započinje probni rad e-Recepta u ljekarnama Primorsko-goranske, Zadarske, Šibensko-kninske, Istarske, Krapinsko-zagorske, Sisačko-moslavačke, Dubrovačko-neretvanske, Splitsko-dalmatinske, Požeško-slavonske, Brodsko-posavske, Osječko-baranjske i Vukovarsko-srijemske županije. Pošto se bliži vrijeme godišnjih odmora molimo ljekarne navedenih županija da što prije provjere računalnu i telekomunikacijsku opremu sa svojim dobavljačima opreme.

Za rad s eReceptima potrebno je:

  • operativni sustav : Windows XP professional (service pack 3) na svim računalima
  • 2 GB radne memorije
  • čita?"smart" kartice (na svim računalima koji će se koristiti za izdavanje i obradu eRecepata)
  • internet i antivirusni program (na svim računalima koji će se koristiti za izdavanje i obradu eRecepata)
  • telefonska linija ili prijenosni telefon na recepturi (Telefon za Help desk HZZO-a)

Klikom na sljedeći link možete vidjeti primjer preporučene kompletne opreme i računalnih programa ljekarne za rad s e-receptom : Priprema računala za e-Recept. Primjer preporučene opreme za ljekarnu prikažite svojim dobavljačima opreme kako bi mogli provjeriti Vaše stanje opreme i instaliranih programa potrebnih za rad s eReceptom.

Molimo Vas da nas obavijestite o terminu kad će Vaša oprema biti usklađena s navedenom specifikacijom opreme kako bi mi mogli instalirati potrebne programe i prirediti Vas za rad s e-receptom. Napominjemo, da HZZO od prvog dana probnog rada (a i prije) BROJI svaki recept koji ste trebali izdati kao e-recept a niste i da za svaki traži objašnjenje zašto to nije učinjeno.

Predviđeni termin možete dostaviti klikom na Termin za usklađenje opreme u ljekarni ili telefonom do 10.07.2010.


23.06.2010. Izdavanje lijekova nakon promjene liste lijekova II

Na postavljen upit HZZO-u :
Da li ljekarna smije izdati lijek na važeći recept (3, 5 ili 15 dana) koji je u međuvremenu skinut s liste lijekova?
HZZO odgovara:
"Ako je lijek u potpunosti skinut s liste, ovo bi mogao biti problem, recept će biti vraćen . Recept koji se realizira na dan kada lijek više nije na listi program za load odbija. Ako lijek samo prelazi s osnovne liste na dopunsku ili obrnuto, recept neće biti odbijen zbog „pogrešne boje?tiskanice, ali se mora primijeniti cijena koja važi na dan realizacije recepta."

PRIMJER:
Pacijent dolazi u ljekarnu nakon promjene liste lijekova s receptom na kojim je lijek Canesten 1 vag. tbl. 1x500 mg propisan prije promjene liste. Navedeni lijek u međuvremenu je skinut s liste lijekova te ga ljekarnik ne smije izdati.

23.06.2010. Izdavanje lijekova nakon promjene liste lijekova

U pravilniku o načinu propisivanja i izdavanja lijekova na recept (Narodne novine 46/2009 Članak 7. stavak 5) stoji :
"Status lijeka na listama lijekova i iznos sudjelovanja osigurane osobe u cijeni lijeka u iznosu propisanom Dopunskom listom lijekova utvrđuje se kod izdavanja lijeka na recept."

PRIMJER:
Pacijent dolazi u ljekarnu nakon promjene liste lijekova s "plavim" receptom propisanim prije promjene liste, pošto je lijek u međuvremenu prešao s osnovne na dopunsku listu lijekova ljekarnik izdaje lijek s dopunske liste na "plavu" tiskanicu te naplaćuje sudjelovanje.

21.06.2010. Nova verzija programa EskulapWin

Molimo Vas da instalirate novu verziju programa EskulapWin (1.8.14.0).
Novu verziju instalirate tako da u programu EskulapWin pokrenete opciju Sistem -> Nova verzija programa
Više o instalaciji nove verzije možete pogledati na : www.eborel.hr/htm/NovaVerzija.htm

Kod dosadašnjih promjena Liste lijekova poskupljenja veća od 100% i pojeftinjenja veća od 50% su bila izuzetno rijetka.
Takve promjene cijena program EskulapWin nije uzimao u obzir kod automatskog ažuriranja (smatrao je da je tolika razlika u cijeni zbog "krivog" broja jedinice mjere, što je i bio najčešći slučaj), ve?ih je samo prikazao, a Vi ste trebali, u slučaju da je istinski došlo do takvog poskupljenja ili pojeftinjenja, sami staviti kvačicu u polja P i R (promjena cijene HZZO i rekalkulacija MPC).
Zbog većeg broja lijekova kojima cijena raste više od 100% (Voltaren supp. 10x50, Voltaren supp. 10x25,...) te se smanjuje više od 50% (Lybrol tbl. 20x1,25,...), napravili smo verziju EskulapWina koja automatski mijenja cijenu HZZO-a i rekalkulira maloprodajnu cijenu i takvim lijekovima.

NAPOMENA: Kod pokretanja opcije Sistem -> Nova verzija programa, program će i za trenutnu i za posljednju verziju napisati da je 1.8.14.0, a Vi svejedno kliknite na Nastaviti.

16.06.2010. Nova verzija programa EskulapWin

Molimo Vas da instalirate novu verziju programa EskulapWin (1.8.14.0).
Novu verziju instalirate tako da u programu EskulapWin pokrenete opciju Sistem -> Nova verzija programa
Više o instalaciji nove verzije možete pogledati na : www.eborel.hr/htm/NovaVerzija.htm

U novoj verziji EskulapWin-a dodano je sljedeće :

  • Naručivanje robe preko interneta od dobavljača "Belupo"
    -
    dodana je opcija za naručivanje robe i lijekova te učitavanje dostavnica od dobavljača "Belupo" više o tome pogledajte na Naručivanje robe preko interneta
  • Pregled stanja artikala u drugim ljekarnama
    - u opciji Receptura -> Blagajna u izboru artikla dodana je opcija "Druge ljekarne" koja prikazuje stanje željenog artikla u drugim ljekarnama ustanove. Ovu opciju mogu koristiti samo ljekarne unutar ljekarničke ustanove koje koriste centralni registar artikala.
  • Automatsko knjiženje nivelacija cijena nastalih ažuriranjem liste lijekova
    - ažuriranjem liste lijekova HZZO-a program će automatski stvoriti novi zapisnik o promjeni cijena te u pojedinačnom prikazu popuniti kolonu "Proizvođa?/strong>" prema listi lijekova ukoliko proizvođa?nije upisan u registru artikala (zbog štampanja izvještaja proizvođaču)


VAŽNO:
HZZO je ispravio cijene lijekova za koje smo Vas u prethodnim novostima obavijestili, stoga Vas molimo da jo?jednom učitate novu Listu lijekova. Listu lijekova LL22062010 učitajte odmah u opciji Cjenik -> Lista lijekova klikom na gumb "Internet", a ukoliko se pojavi obavijest " Postoji neproknjižena lista: LL22062010 Želite li ju obrisati? " odaberite opciju DA.

Prije ažuriranja liste obavezno napravite pripremne radnje
prema postupku opisanom na: Postupak ažuriranja liste lijekova


Listu ažurirajte prije početka rada 22.06.2010
. tako da otvorite opciju Cjenik -> Lista lijekova i pritisnete na gumb "Ažuriraj".

NAPOMENA:

  • prije ažuriranja Liste lijekova nije potrebno fakturirati recepte
  • štampanje "Izvještaja za prizvođače" (zbog nivelacijskih razlika nastalih ažuriranjem liste):
    - u opciji Cjenik -> Zapisnik o promjeni cijena -> Roba u pojedinačnom prikazu zapisnika sortirajte kolonu "Proizvođa?/strong>"
    - označite artikle željenog proizvođača i kliknite na "Štampaj"
  • nakon ažuriranja nove liste lijekova obratite pozornost na izdavanje "Ponovljivih recepata". Ljekarna je dužna izdati lijek sukladno statusu lijeka na važećim listama. To znači da, ako osigurana osoba npr. kod prvog izdavanja lijeka nije bila obvezna sudjelovati u plaćanju cijene lijeka, a lijek u međuvremenu prijeđe na Dopunsku listu lijekova, osigurana osoba kod sljedećeg podizanja lijeka obvezna je platiti propisani iznos doplate i vice versa. Isto vrijedi i ako je lijek ostao na Dopunskoj listi, a došlo je do promjene iznosa doplate ili lijek više nije na listi lijekova.

10.06.2010. Promjene i dopune Liste lijekova HZZO

Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje na 12. sjednici održanoj 02. lipnja 2009. godine donijelo je odluku o izmjenama i dopunama Odluke o utvrđivanju Osnovne i Dopunske liste lijekova Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje.
Odluka je objavljena 07. lipnja 2010. godine u "Narodnim novinama broj 69/2010", a stupa na snagu 15 dana od objave tj. 22. lipnja 2010. godine.

Listu lijekova LL22062010 učitajte odmah u opciji Cjenik -> Lista lijekova klikom na gumb "Internet". Prije ažuriranja liste obavezno napravite pripremne radnje prema postupku opisanom na: Postupak ažuriranja liste lijekova

Listu ažurirajte prije početka rada 22.06.2010
. tako da otvorite opciju Cjenik -> Lista lijekova i pritisnete na gumb "Ažuriraj".


NAPOMENA :

  • prije ažuriranja Liste lijekova nije potrebno fakturirati recepte
  • prije ažuriranja Liste lijekova prepuručamo da proknjižite nivelacijske razlike robe
  • štampanje "Izvještaja za prizvođače" (zbog nivelacijskih razlika nastalih ažuriranjem liste):
    - u opciji Cjenik -> Zapisnik o promjeni cijena -> Roba u pojedinačnom prikazu zapisnika sortirajte kolonu "Proizvođa?/strong>"
    - označite artikle željenog proizvođača i kliknite na "Štampaj"
  • nakon ažuriranja nove liste lijekova obratite pozornost na izdavanje "Ponovljivih recepata". Ljekarna je dužna izdati lijek sukladno statusu lijeka na važećim listama. To znači da, ako osigurana osoba npr. kod prvog izdavanja lijeka nije bila obvezna sudjelovati u plaćanju cijene lijeka, a lijek u međuvremenu prijeđe na Dopunsku listu lijekova, osigurana osoba kod sljedećeg podizanja lijeka obvezna je platiti propisani iznos doplate i vice versa. Isto vrijedi i ako je lijek ostao na Dopunskoj listi, a došlo je do promjene iznosa doplate ili lijek više nije na listi lijekova.

VAŽNO : Na novoj listi lijekova uočili smo da lijekovi "Avandamet 2mg/1000 mg " i " Trisequens " imaju neispravnu cijenu HZZO-a. Bez obzira na pogreške učitajte listu lijekova, a za ispravke cijena navedenih lijekova pravodobno ćemo Vas obavijestiti.

09.06.2010. Uključivanje ljekarni u probni rad s e-Receptom

01.07.2010. započinje pilot projekt e-Recept u ljekarnama : Karlovačke, Varaždinske, Virovitičko-podravske, Koprivničko-križevačke, Bjelovarsko-bilogorske županije, a od 01.09.2010. Primorsko-goranske, Zadarske, Šibensko-kninske, Istarske, Krapinsko-zagorske, Sisačko-moslavačke, Dubrovačko-neretvanske, Splitsko-dalmatinske, Požeško-slavonske, Brodsko-posavske, Osječko-baranjske i Vukovarsko-srijemske županije. Pošto se bliži vrijeme godišnjih odmora molimo ljekarne navedenih županija da što prije provjere računalnu i telekomunikacijsku opremu sa svojim dobavljačima opreme.

Za rad s eReceptima potrebno je:

  • operativni sustav : Windows XP professional (service pack 3) na svim računalima
  • 2 GB radne memorije
  • čita?"smart" kartice (na svim računalima koji će se koristiti za izdavanje i obradu eRecepata)
  • internet i antivirusni program (na svim računalima koji će se koristiti za izdavanje i obradu eRecepata)
  • telefonska linija ili prijenosni telefon na recepturi (Telefon za Help desk HZZO-a)

Klikom na sljedeći link možete vidjeti primjer preporučene kompletne opreme i računalnih programa ljekarne za rad s e-receptom : Preporučena opreme za ljekarnu.
Primjer preporučene opreme za ljekarnu prikažite svojim dobavljačima opreme kako bi mogli provjeriti Vaše stanje opreme i instaliranih programa potrebnih za rad s eReceptom.

NAPOMENA : Za vrijeme probnog rada važeći je papirnati recept, a e-recept služi za "uvođenje u rad".

26.04.2010. Plan uključivanja eRecepta po županijama

HZZO je objavio plan uključivanja rada s eReceptom po županijama:

Ličko-senjska županija
Međimurska županija,
Datum početka pilota: 19.04.2010.g.
Datum početka paralelnog rada: 01.07.2009.g.
Datum početka pune produkcije: 01.10.2010.g.

Karlovačka županija
Varaždinska županija
Virovitičko-podravska županija
Koprivničko-križevačka županija
Bjelovarsko-bilogorska županija
Datum početka pilota: 01.07.2010.g.
Datum početka paralelnog rada: 15.10.2010. g
Datum početka pune produkcije: 15.12.2010.g.

Primorsko-goranska županija
Zadarska županija
Šibensko-kninska županija

Istarska županija
Krapinsko-zagorska županija
Sisačko-moslavačka županija
Dubrovačko-neretvanska županija
Splitsko-dalmatinska županija

Požeško-slavonska
Brodsko-posavska
Osječko-baranjska
Vukovarsko-srijemska

Datum početka pilota: 01.09.2010.g.
Datum početka paralelnog rada: 15.10.2010.g.
Datum početka pune produkcije: 15.12.2010.g.

Grad Zagreb
Zagrebačka županija

Datum početka pilota: 15.09.2010.g.
Datum početka paralelnog rada: 15.10.2010.g.
Datum početka pune produkcije: 15.12.2010.g.

01.01.2011. g. u cijeloj RH propisivat će se elektronički recepti


Za vrijeme pilot projekta važeći je papirnati recept, a e-recept služi za "uvođenje u rad"
Za vrijeme paralelnog rada važeći je e-recept, a papirnati recept ne postoji ve?se samo izdaje "papirnati ispis" propisanih recepata radi kontrole.
Za vrijeme pune produkcije važeći je e-recept, a "papirani ispis" postoji iznimno na zahtjev pacijenta.

Više o tijeku "pilot projekta" i pripremi ljekarni za rad s eReceptom objavljivat ćemo na našim novostima.

19.04.2010. Pilot projekt e-Recepta u ljekarnama

Danas je započeo pilot projekt "e-Recept" Međimurske i Ličko-senjske županije u kojem sudjeluju i ljekarne koje koriste program EskulapWin. Pilot projekt je testiranje e-Recepata na način da svaki recept koji lječnik propiše u papirnatom obliku ujedno pošalje u elektroničkom obliku na centralni sustav HZZO-a (CEZIH) s kojeg ga ljekarna dohvaća. Više o tijeku "pilot projekta" objavljivat ćemo na našim novostima.

07.04.2010. Slanje faktura Croatia dopunskog zdravstvenog osiguranja

Dobili smo odgovor od strane Croatia dopunskog zdravstvenog osiguranja zbog čega proteklih dana pojedine ljekarne nisu mogle poslati fakture CZO:

"Zbog greške u prijenosu iz Privredne banke Zagreb nije nam bila poslana datoteka sa slogovima iz autorizacijskog centra za 29.03. Kontaktom sa PBZ-om datoteku smo dobili i učitali podatke iz autorizacijskog centra.
Ukoliko su vaši korisnici prilikom slanja faktura dobivali poruku ?strong>graška 60 ?nije moguće upariti stavke
?sada bi to trebalo biti uklonjeno i takve fakture (ako su ostali podoaci u redu) bi trebale biti prihvačane i obrađene od našeg servera. Ukoliko vam se korisnici obrate sa tim problemom zamolio bi vas da ih uputite da ponovno pošalju fakture."

23.03.2010. Nove zdravstvene kartice osnovnog osiguranja

Prilikom unosa podataka na recept kao obvezan podatak unosi se matični broj osiguranika (MBO), a ne njegov OIB koji je nažalost na novim zdravstvenim karticama otisnut veći i uočljiviji. MBO-a se nalazi u donjem lijevom uglu ispod datuma rođenja pacijenta odnosno desno od skraćenice MBO. (na slici je primjer MBO 123456789)


25.02.2010. Izvješće o prometu gotovih lijekova za Agenciju za lijekove

Agencija za lijekove i medicinske proizvode nadopunila je šifrarnik lijekova, stoga Vas molimo da prije slanja izvješća pokrenete instalaciju nove verzije programa EskulapWin (broj verzije 1.8.10.8 ostaje isti) preko koje će se izvršiti nadopuna šifrarnika.

Za slanje Izvješća o prometu gotovih lijekova za 2009. godinu Agenciji za lijekove slijedite sljedeću proceduru:

1. U opciji Izvještaji -> Agencija za lijekove u polje Šifra isporučitelja upišite "šifru ljekarne" koje Vam je dodijelila Agencija za lijekove.
Ukoliko iz nekog razloga niste dobili svoju šifru, možete je saznati slanjem upita na e-mail info.potrosnja@almp.hr (kliknite lijevom tipkom miša na e-mail adresu) ili na telefon 01/ 4884 100 .

2. U prikazanoj tablici prikazani su svi artikli čiju potrošnju treba dostaviti Agenciji. Automatski će se povezati artikli preko ATK šifri HZZO-a, a "blijedo" će biti prikazani nepovezani artikli. Kliknite u krug lijevo od natpisa Nepovezani (u gornjem desnom uglu iznad tablice) tako da Vam u tablici ostanu samo nepovezani artikli. Pregledajte tablicu i povežite artikle koje imate u Vašem Registru artikala. Artikli se povezuju tako da se pozicionirate na željeni artikl, pritisnete tipku Enter ili kliknete na gumb Poveži i izaberete artikl s kojim ga želite povezati. (npr. kao u primci).

3. Kad ste povezali sve artikle izvješće možete poslati na dva načina, putem interneta (e-mail) ili putem pošte (disketa):

  • E-mail - kliknite na gumb "E-mail" i pošaljete na adresu sasa.zezelic@almp.hr



  • Disketa - stavite praznu disketu u računalo i kliknite na gumb "Disketa". Kad ste snimili disketu kliknite na "Dopis" i odštampajte dopis. Diskete i dopis pošaljite do 01. ožujka 2010. na adresu:

    Agencija za lijekove i medicinske proizvode,
    Ksaverska cesta 4,
    10000 Zagreb

    s naznakom "Izvješće o prometu lijekova za 2009. godinu".

24.02.2010. Seminar "Uvođenje elektronskog recepta (e-recepta) u ljekarne"

Zahvaljujemo svim sudionicima seminara "Uvođenje elektronskog recepta (e-recepta) u ljekarne" koji je bio održan u subotu 20.02.2010. te se nadamo da su Vam informacije koje ste dobili na seminaru bile korisne, također Vas pozivamo na današnje predavanje "eRecepti u ljekarništvu" koje organizira Medika u hotelu Sheraton u Zagrebu s početkom u 16:00 sati gdje ćemo i mi imati kratko izlaganje.

Tvrtka "Info data" koja je bila prisutna na našem seminaru i prezentirala računalnu opremu za ljekarne, na svojoj internetskoj stranici postavila je opremu potrebnu za nadogradnju za rad s e-receptom u ljekarni. Više o tome pogledajte na sljedećem linku: http://www.infodata.hr/DATA/akcija.html

16.02.2010. Seminar "Uvođenje elektronskog recepta (e-recepta) u ljekarne"

Seminari "Uvođenje elektronskog recepta (e-recepta) u ljekarne" Ed Borela i "eRecepti u ljekarništvu" koji organizira Medika usklađene su na način da nema međusobnog preklapanja tema stoga Vas pozivamo da prisustvujete objema prezentacijama.

Na našem seminaru dobiti ćete praktične upute za rad s programom EskulapWin, a na prezentaciji Medike dobit ćete globalni pogled na uvođenje eRecepta u primarnu zdravstvenu zaštitu Republike Hrvatske.

Više podataka o stručnom skupu Medike d.d. možete naći na www.medika.hr , a termini održavanja, s početkom u 16.00 sati, su:

  • Osijek, 23. veljače 2010. u 16.00 sati, hotel Osijek, Šamačka 4
  • Zagreb, 24. veljače 2010. u 16.00 sati, hotel Sheraton, Kneza Borne 2
  • Split, 2. ožujka 2010. u 16.00 sati, hotel Le Meridien Lav, Podstrana, Grljevačka 2A
  • Opatija, 3. ožujka 2010. u 16.00 sati, hotel Ambasador, Perišićeva 1

Uvođenje e-Recepta u ljekarne donosi značajne promjene u načinu rada, a zbog kratkoće roka za prilagodbu, smatramo da je Vaše prisustvovanje seminaru od velike važnosti. Stoga molimo sve koje se jo?nisu odlučili za prisustvovanje našem seminaru da jo?jednom razmotre svoju odluku. Također molimo magistre koje su se odlučile prisustvovati seminaru, a jo?nisu popunile obrazac dolje (u prethodnoj obavijesti) da to učine.

08.02.2010. Seminar "Uvođenje elektronskog recepta (e-recepta) u ljekarne"

Dana 20. veljače 2010. godine na Zagrebačkom velesajmu u dvorani "Brijuni" s početkom u 11.00 sati održat će se seminar o uvođenju e-recepta u ljekarništvo u Hrvatskoj.

Teme seminara su:

  • informatizacija primarne zdravstvene zaštite Rebublike Hrvatske s posebnim osvrtom na ljekarništvo
  • predradnje i minimalni tehnički uvjeti za uvođenje e-recepta u ljekarne
  • implementacija e-recepta u programu EskulapWin

Cilj seminara je:

  • pripremiti se za što bezbolniji prijelaz na rad s e-receptom
  • upoznati se s novim tehnologijama potrebnim za primjenu e-recepta
  • upoznati se s prilagodbama i promjenama u programu EskulapWin koje se tiču e-recepta
  • upoznati se s rokovima prijelaza na e-recept

Predviđeno trajanje seminara je 2 sata nakon čega je domjenak. Nadamo se da ćete zbog važnosti obrađenih tema i složenosti uvođenja e-recepta u ljekarne prisustvovati seminaru. Kotizacija za sudjelovanje na seminaru iznosi 170.00 kn + PDV po osobi. Kotizaciju nije potrebno uplatiti unaprijed ve?po primitku računa.

Molimo Vas da svoje prisustvovanje potvrdite ispunjavanjem sljedeće prijave:


Ljekarna
Kontakt osoba
Telefon
E-mail
Broj osoba koje će
prisustvovat seminaru

05.02.2010. Nova verzija programa EskulapWin

Molimo Vas da instalirate novu verziju programa EskulapWin (1.8.10.8).
Novu verziju instalirate tako da u programu EskulapWin pokrenete opciju Sistem -> Nova verzija programa
Više o instalaciji nove verzije možete pogledati na : www.eborel.hr/htm/NovaVerzija.htm

U prethodnoj verziji programa pokušali smo smanjiti broj vraćenih recepata od strane HZZO-a tako da nismo snimali broj police dopunskog zdravstvenog osiguranja na ponovljivim receptima za drugo i sljedeća izdavanja (broj police bitan samo na prvom orginalnom izdavanju zbog oslobađanja plaćanja 15 kn) jer je HZZO vraćao takve recepte, ako je u međuvremenu istekla polica osiguranja.

Ako vam HZZO vrati disketu instalalrajte novu verziju programa (1.8.10.8) i samo ponovo snimite disketu.

Danas smo dobili sljedeće pojašnjenje HZZO-a koje Vam prenosimo u cijelosti :

" Program za učitavanje skupnih računa i recepata ljekarni radi tako da u slučaju pogrešnog upisa broja police DZO ispravi taj podatak i upiše recept u bazu s točnim brojem police DZO ako osigurana osoba ima važeću policu DZO na dan izdavanja lijeka na recept.
Ako osiguranik nema važeću policu, ali ima poništenu policu po kojoj od dana poništenja do dana izdavanja lijeka nije prošlo više od 60 dana, tada program upisuje broj ove poništene police i također propušta recept u bazu.
U oba se ova slučaja niti ne ispisuje poruka na listi pogrešaka. Ovdje termin "pogrešan upis broja police DZO" može značiti sljedeće:
- broj police koji uopće ne postoji u bazi,
- broj police čije je važenje isteklo prije datuma izdavanja lijeka na recept,
- broj poništene police (kod koje je prošlo više od 60 dana od dana poništenja).

Ako osigurana osoba na dan izdavanja lijeka nema važeću policu DZO (niti poništenu policu unutar 60 dana kako je opisano), recept se upisuje u bazu u statusu "N" što znači da financijski nije priznat.

Od 02.02.2010. ovakvi recepti se upisuju u bazu kao korektni (i financijski priznaju) samo u slučajevima kada se radi o 2. ili bilo kojoj sljedećoj realizaciji ponovljivog recepta. Prema tome, odgovor je: Da, od 02.02.2010. prestaju se vraćati recepti zbog nevažećeg broja police DZO kod 2. i svake sljedeće realizacije.
"

KOMENTIRAJ OBAVIJEST

03.02.2010. Nova verzija programa EskulapWin

Molimo Vas da instalirate novu verziju programa EskulapWin (1.8.10.6).
Novu verziju instalirate tako da u programu EskulapWin pokrenete opciju Sistem -> Nova verzija programa
Više o instalaciji nove verzije možete pogledati na : www.eborel.hr/htm/NovaVerzija.htm

U novoj verziji programa EskulapWin-a prilagođen je unos recepata za pacijente s izbjegličkim kartonom te je dodan novi slog skupnog računa ljekarne za magnetski medij prema naputku s internetske stranice HZZO-a.

Recepte pacijenata s izbjegličkim kartonom obrađujete tako da prilikom unosa podataka recepta odaberete državu pacijenta, a zatim u polje "Konvencija" upišete "Broj izbjegličkog kartona" i u polje "Tip konvencije" tip "7".

U zadnje vrijeme imamo dosta upita iz ljekarni vezano uz povrat recepata iz HZZO zbog nevažećih kartica dopunskog osiguranja. Moramo samo napomenuti da HZZO od 01.11.2009 nije objavio popis nevažećih kartica tako da ljekarne prilikom unosa podataka na recept nisu u mogućnosti provjeriti valjanost kartice dopunskog osiguranja pacijenta.

Provjeru kartice možete izvršiti samo na stranicama HZZO-a klikom na link : Provjera iskaznica Dopunskog osiguranja

29.01.2010. Trošarine na alkohol

Prenosimo Vam obavijest vezanu za trošarine na alkohol sa stranica Hrvatske ljekarničke komore:

" Prema posljednjem naputku Carinske uprave (od 29.siječnja 2010.), ljekarne koje od galenskog laboratorija ljekarničke ustanove nabavljaju lijek ?galenski pripravak (alkohol 70%) nisu obvezne tražiti odobrenje za oslobođenje od plaćanja trošarine na alkohol, niti su obvezne upisati se u registar trošarinskih obveznika. Sve ljekarne koje nabavljaju koncentrirani alkohol za potrebe izrade galenskih i magistralnih pripravaka dužne su postupiti prema naputku kojeg smo objavili 27.siječnja 2010."

28.01.2010. Nova verzija programa EskulapWin

Molimo Vas da instalirate novu verziju programa EskulapWin (1.8.10.5).
Novu verziju instalirate tako da u programu EskulapWin pokrenete opciju Sistem -> Nova verzija programa
Više o instalaciji nove verzije možete pogledati na : www.eborel.hr/htm/NovaVerzija.htm

U novoj verziji programa ispis priloga faktura recepata prilagođen je zahtjevu HZZO, tj. na dosadašnjem prilogu dodane su kolone "Nadnevak" i "ATK".

26.01.2010. Trošarine na alkohol

Ako želite iskoristiti mogućnost nabave alkohola s oslobođenjem plaćanja trošarine molimo Vas da pažljivo pročitate tekst u nastavku (koji smo preuzeli sa stranica Hrvatske ljekarničke komore i postupite kako je u njemu navedeno.

Obrazac za prijavu možete preuzeti sa stranica Narodnih novina ili pritiskom na link:
Obrazac za prijavu

U sljedećoj verziji programa EskulapWin bit će ugrađene sve opcije koje Ljekarna mora zadovoljavati za nabavku alkohola bez trošarine a tiču se informatičke podrške.

TROŠARINE NA ALKOHOL - VAŽNA OBAVIJEST!

POSTUPAK IZDAVANJA ODOBRENJA

ZA OSLOBOĐENJE OD TROŠARINA ZA ALKOHOL

U Narodnim novinama broj 83 iz 2009. objavljen je Zakon o trošarinama koji je stupio na snagu dana 01. siječnja 2010.

Odredbama ovog Zakona uvedene su obveze plaćanja trošarina na određene proizvode, između ostalog i na alkohol.

Međutim , navedenim Zakonom u članku 47 propisano je i oslobođenje od trošarine. Istim člankom a u stavku 1. točki 4. i točki 10. određuje se da se trošarina na plaća za alkohol koji se koristi za proizvodnju lijekova i ako se koristi u medicinske između ostalog i u ljekarnama.

Kako ljekarne koriste alkohol za izradu lijeka –galenski i magistralni pripravci (Zakonu o lijekovima NN 71/07, 45/09, definicija galenskog i magistralnog pripravka) te izdaju alkohol u medicinske svrhe (Zakon o ljekarništvu NN121/03 definicija ljekarničke djelatnosti) mogu biti oslobođene plaćanja trošarine na alkohol.

Kako bi ljekarne ishodile odobrenje za oslobođenje od plaćanja trošarine za alkohol potrebno je postupiti prema članku 26. Pravilnika o trošarinama (NN 1/10).

Prema navedenom Pravilniku odgovorne osobe u ljekarni odnosno u ljekarničkoj ustanovi su obvezne:

podnijeti pisani zahtjev u dva primjerka za izdavanje odobrenja za oslobođenog korisnika alkohola, carinarnici nadležnoj prema sjedištu odnosno prebivalištu podnositelja zahtjeva (ne postoji propisani obrazac)

Takav zahtjev treba sadržavati sljedeće podatke:

1. podatke o podnositelju zahtjeva i to: naziv ljekarne/ljekarničke ustanove, sjedište i adresu i podatke za kontakt, mjesto vođenja glavnog knjigovodstva, osobni identifikacijski broj (OIB);
2. ime i identifikacijski podaci odgovornog magistra farmacije u ljekarni, odnosno imena i identifikacijski podaci magistara farmacije odgovornih u ljekarničkim jedinicama/podružnicama u ljekarničkoj ustanovi,
3. podatak o lokaciji ljekarne odnosno ljekarničke jedinice/podružnice u kojima će se koristiti, izdavati odnosno prodavati alkohol
4. detaljan opis djelatnosti za koju se nabavlja alkohol;

- definicija ljekarničke djelatnosti iz Zakona o zdravstvenoj zaštiti
- što obuhvaća ljekarnička djelatnost po Zakonu o ljekarništvu
- početak rada ljekarne –Rješenje MZ i SS
- Rješenjem se potvrđuje da ljekarna ispunjava minimalne uvjete prostora, opreme i kadra određene Pravilnikom o minimalnim uvjetima prostora, opreme i radnika, a sukladno tome :

- ljekarna treba imati laboratorij za izradu galenskih i magistralnim pripravaka s odgovarajućom opremom
- ljekarna treba imati prostor ili odgovarajući metalni ormar za čuvanje lakohlapivih tvari ( alkohol)
- ljekarna treba voditi obvezne knjige između ostalog i Knjiga analiza (upisuje se datum primitka, broj dostavnice , naziv isporučitelja , kontrolni broj i količina zaprimljene tvari te postupak i rezultat analize zaprimljene tvari i potpis odgovorne osobe) te Laboratorijski dnevnik ( upisuje se receptura galenskog i magistralnog pripravka odnosno količina utrošenih tvari za izradu pripravka)
- ljekarne su u mogućnosti u svakom trenutku napraviti evidenciju izdanih količina lijekova ili tvari ( alkohol) za zadani vremenski period jer su informatički opremljene

5. količinu alkohola po vrsti i trgovačkom nazivu a prema tarifnim oznakama kombinirane nomenklature carinske tarife, za razdoblje ne dulje od 12 mjeseci;
(kombinirana nomenklatura za alkohol je KN 2207 )

6. podatke o planiranoj količini proizvoda (galenskih i magistralnih pripravaka) za koje se koristi alkohol, za razdoblje ne dulje od 12 mjeseci;

7. podatke o dokumentima iz kojih su razvidni normativi korištenja alkohola za obavljanje djelatnosti npr. Laboratorijski dnevnik

8. podatke o opremi potrebnoj za djelatnosti ljekarne u pogledu utvrđivanja količina te korištenja alkohola (potrebno samo navesti opremu);

9. podatke o dokumentima iz kojih su razvidni gubitci ili manjkovi u proizvodnji i skladištenju alkohola,( zapisnik o kalu, lomu i rastepu)

Uz tako popunjeni zahtjev, odgovorna osoba u ljekarni/ljekarničkoj ustanovi prilaže sljedeće dokaze:

1. izjavu podnositelja zahtjeva da nad ljekarnom/ljekarničkom ustanovom nije započet postupak stečaja;

2. Rješenje Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi o početku rada ljekarne odnosno ljekarničkih jedinica/podružnica ljekarničke ustanove

Na zahtjev nadležne carinarnice podnositelj zahtjeva obvezan je dostaviti i druge potrebne podatke.

Odobrenje za oslobođenje od trošarine za alkohol izdaje se na neodređeno vrijeme, ali količina alkohola koja se nabavlja za potrebe ljekarni utvrđuje se samo na 12 mjeseci.

Ljekarna odnosno ljekarnička ustanova također je obvezna paralelno uz zahtjev za oslobođenje od plaćanja trošarine za alkohol jednokratno podnijeti zahtjev za upis u registar trošarinskih obveznika.

Obrazac za prijavu nalazi se u Pravilniku o trošarinama (NN 1/10) pod Prilog 4.

Takav se zahtjev podnosi nadležnoj carinarnici prema sjedištu ljekarne odnosno ljekarničke ustanove.

Ljekarna odnosno ljekarnička ustanova mora voditi odgovarajuću evidenciju o otpremljenim i primljenim količinama alkohola na način da se za svaku ljekarničku jedinicu vode podaci o:

1. primljenim količinama trošarinskih proizvoda (alkohola) iz trošarinskih skladišta, te iz uvoza;

2. nabavljenim količinama alkohola s plaćenom trošarinom;

3. korištenim količinama alkohola za namjenu izrade galenskih i magistralnih pripravaka

4. stanju zaliha alkohola;

5. referentnim brojevima svakog primljenog PTD (pratećeg trošarinskog dokumenta).

Ljekarna odnosno ljekarnička ustanova mora voditi evidenciju na način da u svakom trenutku može iskazati stanje zaliha alkohola prema vrsti i trgovačkom nazivu odnosno tarifnoj oznaci trošarinskog proizvoda iz kombinirane nomenklature carinske tarife.

Ljekarna odnosno ljekarnička ustanova može sama izabrati oblik i način vođenja evidencije, s tim da navedeni podaci moraju biti sadržani i da ga treba odobriti nadležna carinarnica.

Ljekarna odnosno ljekarnička ustanova mora čuvati evidencije u ljekarni odnosno svakoj ljekarničkoj jedinici/podružnici).

Nadležna carinarnica može u bilo kojem trenutku zatražiti od ljekarne odnosno ljekarničke ustanove uvid u evidenciju, te popis zaliha alkohola u ljekarni odnosno ljekarničkoj jedinici/podružnici.

Ljekarna odnosno ljekarnička ustanova koja do 31. siječnja 2010. godine podnese zahtjev za izdavanje odobrenja za oslobođenog korisnika trošarinskih proizvoda (alkohola) smatrat će se da je danom podnošenja zahtjeva zaprimljenog i ovjerenog od strane nadležne carinarnice postala privremeni nositelj svih prava i obveza koje Zakon propisuje za oslobođenog korisnika trošarinskih proizvoda.

Prema gore navedenom ljekarna odnosno ljekarnička ustanova može i prije nego li je dobila odobrenje za oslobođenje od plaćanja trošarine, nabavljati, za potrebe svoje registrirane djelatnosti, alkohol bez plaćanja trošarine, pod uvjetima da dobavljaču podnese:

1. pisanu narudžbu s izjavom da će nabavljene količine trošarinskih proizvoda koristiti isključivo za namjene navedene u zahtjevu za izdavanje odobrenja za oslobođenog korisnika trošarinskih proizvoda podnesenom nadležnoj carinarnici,

2. preslik zaprimljenog i ovjerenog zahtjeva za izdavanje odobrenja za oslobođenog korisnika trošarinskih proizvoda od strane nadležne carinarnice.

Dobavlja?ljekarni, odnosno ljekarničkoj ustanovi obvezan je na izdanom računu upisati klauzulu da su trošarinski proizvodi otpremljeni bez obračunate trošarine, s pozivom na broj i datum zahtjeva za izdavanje odobrenja za oslobođenog korisnika trošarinskih proizvoda, ovjerenog od strane nadležne carinarnice, te uz uvjet bezgotovinskog plaćanja.

Ako ljekarna odnosno ljekarnička ustanova ne ishodi odobrenje do 31. ožujka 2010. godine, nadležna carinarnica će rješenjem utvrditi trošarinu i kamate na trošarinske proizvoda koje je nabavio bez plaćanja trošarine.

CARINANARNICE RH

07.01.2010. Nova verzija programa EskulapWin

Molimo Vas da instalirate novu verziju programa EskulapWin (1.8.10.0).
Novu verziju instalirate tako da u programu EskulapWin pokrenete opciju Sistem -> Nova verzija programa
Više o instalaciji nove verzije možete pogledati na : www.eborel.hr/htm/NovaVerzija.htm

U novoj verziji programa dodan je pregled i ispis maloprodajnih računa iz prethodne godine. Za pregled i štampanje maloprodajnih računa iz prethodne godine potrebno je otvoriti opciju Receptura -> Kontrolna traka -> Prethodna godina, odabrati period, broj kase, željeni račun i kliknuti na gumb "Štampaj". Promjenu sredstva plaćanja i dodavanje R1 računa vršite pritiskom na gumb "Sredstvo plaćanja".

Od 01.01.2010. matični broj (porezni broj) zamjenjuje se OIB-om (osobni identifikacijski broj) stoga prilikom izdavanja R1 računa ako Va?kupac nema upisan OIB možete ga dodati na blagajni klikom na gumb "Promjeni podatke kupca".

Umanjenje faktura iz prošle (zaključene) knjigovodstvene godine
Nakon otvaranja nove knjigovodstvene godine može se dogoditi da HZZO vrati recepte iz prošle knjigovodstvene godine. Budući da je prošla knjigovodstvena godina zaključena (napravljena godišnja inventura) i u njoj ne smijemo mijenjati podatke, procedura vezana za ispravak recepata izvodi se u novoj knjigovodstvenoj godini .

Procedura ispravka recepata:

  • otvorite opciju Dokumenti -> Fakture HZZO -> Prethodna godina
  • odaberite period i pronađite fakturu
  • otvorite pojedinačni prikaz fakture i označite recepte koje treba umanjiti
  • pritiskom na gumb "Umanjenje" program rasknjižava odabrane recepte i radi umanjenje u tekućoj knjigovodstvenoj godini
  • recepte popravite u opciji Dokumenti -> Recepti -> Pojedinačno (odaberite period od 01.12.2009.-31.12.2009.)
  • ako je na receptu kriva količina, naziv ili bilo koji drugi podatak koji utjeće na financijsko stanje, tada je potrebno :
    - obrisati recept
    - provjeriti cijenu i režim izdavanja (promjeniti na staru cijenu i stari režim)
    - taksirati recept na blagajni
    - u receptima pojedinačno promjeniti datum izdavanja
    - vratiti novu cijenu i režim artikla ukoliko je došlo do promjene
  • u opciji Dokumenti -> Fakture -> Fakturiranje postavite fakturiranje recepata do 01.01.2010 i fakturirajte recepte

NAPOMENA : Podaci iz prethodne godine mogu se pregledavati u opciju Sistem -> Prethodna godina ali ih nikako ne smijete mijenjati jer je 2009. godina zaključena i sve promjene rade se u tekukućoj godini.

 

28.12.2009. Priprema za prijelaz u novu knjigovodstvenu godinu

Molimo Vas da instalirate novu verziju programa EskulapWin (1.8.9.10).
Novu verziju instalirate tako da u programu EskulapWin pokrenete opciju Sistem -> Nova verzija programa
Više o instalaciji nove verzije možete pogledati na : www.eborel.hr/htm/NovaVerzija.htm

Prijelaz u novu knjigovodstvenu godinu radite na "Server" računalu na kraju zadnjeg radnog dana u staroj godini ili prije početka rada u novoj godini. Prije pokretanja prijelaza obavezno proknjižite sve dokumente, a zadnji proknjiženi dokument mora biti inventura robe i inventura repromaterijala. Ako ste nedavno napravili kompletnu inventuru tada je prije samog prijelaza u novu godinu dovoljno otvoriti novu inventuru, izjednačiti knjigovodstveno stanje s inventurnim, spremiti promjene i proknjižiti inventuru robe i repromaterijala. Nakon inventure napravite potpunu arhivu podataka na CD, izađite iz svih opcija u programu i pokrenite opciju "Sistem -> Prijelaz u novu godinu" .
Više o tome pogledajte klikom na :
Upute za prijelaz u novu knjigovodstvenu godinu

NAPOMENA : Od 01.01.2010. matični broj (porezni broj) zamjenjuje se OIB-om (osobni identifikacijski broj) stoga je nakon prijelaza u novu knjigovodstvenu godinu u programu EskulapWin potrebno upisati OIB u :

  • Sistem -> Opcije i parametri -> Blagajna



  • Sistem -> Opcije i parametri -> Ljekarna



  • Registar Dobavljača i Kupaca

OIB (Osobni identifikacijski broj) možete saznati klikom na : http://oib.oib.hr/SaznajOibWeb/fizickaOsoba.html
OIB Ed Borela : 69486461901

 

 


Ed Borel d.o.o. CMP Savica Šanci 131, 10000 ZAGREB
tel: (+385 1) 24 09 070, tel: (+385 1) 24 06 083, fax: (+385 1) 24 06 082