ePtd
Uvod
Obavještavamo gospodarske subjekte – trošarinske obveznike o uvođenju informatizacije nacionalnih kretanja trošarinskih proizvoda (iz kategorije alkohol i alkoholna pića te energenti) između ovlaštenog držatelja trošarinskog skladišta i oslobođenog korisnika trošarinskih proizvoda u okviru nacionalne EMCS aplikacije uz primjenu elektroničkog pratećeg trošarinskog dokumenta (e-PTD- a).
Implementacija e-PTD-a će u potpunosti zamijeniti papirnatu provedbu trošarinskog postupanja uz papirnati prateći trošarinski dokument (PTD) koja je trenutno u primjeni, u situacijama kada se trošarinski proizvodi (alkohol i alkoholna pića te energenti) otpremaju na teritoriju Republike Hrvatske iz trošarinskog skladišta ovlaštenog držatelja trošarinskog skladišta u pogon oslobođenog korisnika trošarinskih proizvoda u sustavu odgode plaćanja trošarine za namjene za koje je Zakonom o trošarinama („Narodne novine“ br.106/2018., 121/2019. i 144/2021.) propisano oslobođenje i za koje je oslobođeni korisnik dobio odobrenje nadležnog carinskog ureda.
Registracija gospodarstvenika u sustav eCarina i slanje potvrde o primitku ePTD obrazca
Za pristup web portalu carine u svrhu podnošenja potvrde o primitku e-PTD obazca potrebno je napraviti registraciju gospodarstvenika (Ljekarne). Registracija se vrši na web stranici Carine: https://e-carina.carina.hr/g2bprijava/
Odabirom opcije “Registracija s OIB brojem” pokreće se postupak registracije,
Slijedeća stranica odnosi se na odabir poslovnog sustava, klikom na kućicu “EMCS” odabire se poslovni sustav potreban za potrebe oslobođenja trošarina za alkohol. U donjem lijevom kutu stranice nalazi se opcija “Nastavi” koja prebacuje na slijedeću stranicu za unos podataka o gospodarstveniku tj. ljekarne.
Potrebni podaci su: OIB, naziv gospodarstvenika, ulica i broj, poštanski broj, naziv mjesta(Grad) i država, gdje upisujete podatke o ljekarničkoj ustanovi.
Nakon upisa potrebnih podataka na opciju “Nastavi” upisuju se podaci o zaposleniku koji će vršiti slanje potvrde o primitku ePTD obrazca, bitna stavka u ovom koraku su certifikati koje morate posjedovati kako bi pristupili portalu za slanje te za potpisivanje potvrde o primitku (Najbolje opisano u detaljnim uputama na web poveznici niže “Detaljne upute za registraciju gospodarstvenika”).
Potrebni certifikati moraju biti izdani od strane FINA-e, te ih posjeduju svi koji vrše slanje i potpisivanje faktura na HZZO portal tako da naknadno izdavanje certifikata u većini slučajeva nije potrebno.
Moguće je dodati jednog ili više zaposlenika unosom za to potrebnih podataka koji su označeni znakom “*” pokraj kućice za unos, druge zaspolenike moguće je dodati i naknadno tako da nije obvezno dodati više njih odmah u ovom koraku.
Odabirom na opciju “Nastavi” vrši se pregled i potvrda unešenih podataka.
Nakon provjere podataka prikazuje se poruka završetka registracije i potrebni koraci koji su detaljno opisani koje morate odraditi u svrhu potpune registracije.
Detaljne upute za registraciju gospodarstvenika:
- https://carina.gov.hr/UserDocsImages//arhiva/Dokumenti/Globalni//NDoc_2740.pdf
- https://carina.gov.hr/istaknute-teme/e-carina/g2b-servis/2450 ”
- s desne strane “Dokumenti” – “Upute za korištenje apcikacije za G2B registraciju gospodarstvenika”
Kreiranje potvrde o primitku ePTD obrazca:
Bitna napomena je da dobavljač također mora putem portala poslati e-PTD obrazac kako bi mogli kreirati potvrdu o primitku obrazca. Potvrda o primitku kreira se na način da odabarete e-PTD obrazac za koji se želi podnijeti potvrda o primitku te odabirom opcije “Unesi potvrdu o primitku”.
Potrebni podaci za podnošenje potvrde o primitku su:
- Datum primitka
- Šifra carinskog ureda odredišta (Popis šifri carinskih ureda nalazi se u detaljnim uputama na stranici broj 60)
- Zaključak o primitku – navodi se opći zaključak o primitku odabirom odgovarajuće vrijednosti (šifre) sa popisa iz padajućeg izbornika:
- Primitak prihvaćen I zadovoljavajući;
- Primitak prihvaćen iako nezadovoljavajući:
- Primitak neprihvaćen;
- Primitak djelomično odbijen
Detaljne upute o kreiranju potvrde o primitku nalaze se na sljedećoj poveznici:
- https://carina.gov.hr/UserDocsImages//9999//EMCS%20aplikacija%20za%20gospodarstvenike-upute%20za%20korisnike%20v2.2.pdf ili na “ https://carina.gov.hr/istaknute-teme/e-carina/emcs/upute-i-dodatne-informacije-za-korisnike/3598 ”
– “EMCS aplikacija za gospodarstvenike-upute za korisnike v2.2.pdf” na stranici broj “59”.
Za ostale radnje koje su moguće s ePTD obrazcem kao “primatelj” pogledati iste upute od stranice “55”, a to su:
- Kreiranje poruke upozorenja ili odbijanja ePTD-a
- Objašnjenje razloga kašnjenja
- Podnošenje potvrde o primitku (uključuje mogućnost neprihvaćanja odnosno djelomičnog odbijanja pošiljke)
- Objasnjenja manja/viška
Sve priložene upute su od strane Carine te su najbolji pokazatelj kako sustav funkcionira i kako se vrše procesi potrebni za oslobađanje trošarina za alkohol.
Ukoliko imate pitanja vezana za registraciju gospodarstvenika ili slanje potvrde o primitku, molimo kontaktirajte:
- Carinu na mail adresu: helpdesk@carina.hr
- ili Ed Borel na mail adresu: podrska@edborel.hr
Ed Borel d.o.o. CMP Savica Šanci 129, 10000 ZAGREB
tel: (+385 1) 24 09 070, tel: (+385 1) 24 06 083, fax: (+385 1) 24 06 082
Ed Borel d.o.o. CMP Savica Šanci 129, 10000 ZAGREB
tel: (+385 1) 24 09 070, tel: (+385 1) 24 06 083, fax: (+385 1) 24 06 082