Prekogranična usluga elektroničkog recepta
Uvod
Hrvatska se pridružuje elektroničkom sustavu razmjene zdravstvenih podataka (Health Digital Service Infrastructure ili eHDSI) koji međusobno povezuje nacionalne usluge e - Zdravlja kako bi omogućila prekograničnu elektroničku razmjenu zdravstvenih podataka na siguran, učinkovit i interoperativan način te osigurava kontinuitet njege za građane Europe neovisno o tome u kojoj se zemlji nalaze. Usluge u eHDSI koje se postupno uvode u 22 zemlje EU do 2021. godine su eRecept (ePrescription) uključujući elektroničko izdavanje lijeka (eDispensation) i sažetak medicinskih podataka o pacijentu (Patient Summary). U ovom trenutku usluga eRecepta je dostupna u Finskoj, koja je omogućila dohvat njihovih recepata u inozemstvu i Estoniji koja prihvaća eRecepte iz drugih europskih zemalja. Hrvatska se priprema za prihvaćanje recepata propisanih u Finskoj i omogućavanje dohvata recepata u Estoniji. Planirani početak dostupnosti usluge u Hrvatskoj naknadno ćemo javiti.
Ukratko o procesu
Podaci o receptu prenose se iz nacionalne infrastrukture zemlje prebivališta u ljekarnu u Hrvatskoj preko nacionalnih kontaktnih točaka (NCP), ukoliko je pacijent za to dao suglasnost u zemlji prebivališta. Originalna PDF verzija recepta i prevedeni sadržaj elektroničkog recepta dostupan je ljekarnicima putem NCP portala kojem pristupaju nakon ostvarene VPN veze prema CEZIH-u iz svojeg programskog rješenja za ljekarne ili kroz preglednike Chrome ili Internet Explorer na poveznici https://web.cezih.hr:443/web/guest
Prilikom prvog korištenja NCP portala potrebno je prilagoditi postavke jezika na hrvatski. U Uputama za ljekarnike, od stranice 10 stoji detaljno objašnjene kako napraviti podešavanja. Pacijent mora bit upoznat o postupanju s njegovim podacima (Patient Information Notice ili PIN) stoga prije pristupa sadržaju recepta ljekarnik mora pacijentu pružiti informacije o PIN-u na jeziku pacijenta (upućuje ga na web stranicu na kojoj su objavljeni PIN-ovi) i pitati pacijenta dozvoljava li dohvat njegovih recepata. Ukoliko je pacijent potvrdio ljekarniku pravo na pristup njegovim zdravstvenim podacima, ljekarnik u NCP portalu evidentira izdavanje lijeka i time dostavlja podatke o izdanom lijeku putem nacionalnih kontaktnih točaka prema nacionalnoj infrastrukturi u zemlji prebivališta pacijenta.
Pacijent plaća ukupni iznos traženog lijeka. Nakon toga, pacijent ima mogućnost zatražiti povrat tog iznosa od svog osiguravatelja po povratku u zemlju prebivališta (zemlju u kojoj je izdan recept). Povrat sredstava se može odobriti ili odbiti, ovisno o nacionalnom sustavu zdravstvenog osiguranja.
U prilogu dostavljamo detaljne upute za ljekarnike. Molimo proučite ih. Posebno skrećemo pažnju na upute za izdavanje lijeka navedene u poglavlju 2.10.3, od stranice 22.
Na web stranici HZZO-a dostupno je više informacija o prekograničnim uslugama ovdje .
U slučaju potrebe za podrškom, kontaktirajte nas na mail helpdesk@hzzo.hr ili telefon + 385 72 11 22 33 (radno vrijeme od ponedjeljka do petka, od 7 do 20 sati i subotom od 7 do 15 sati).
Najčešća pitanja i odgovori vezani za proces
Pristup prekograničnim eReceptima u programu EskulapWin
Pristup prekograničnim eReceptima u programu EskulapWin izvodi se na način da na blagajni pod opcijom "Dodatno" odaberete opciju "NCP Portal":
Program otvara portal za razmjenu podataka na kojem se preuzimanje eRecepata izvodi prema uputama HZZO-a:
Upute za rad s prekograničnim eReceptima
Nakon preuzimanja eRecepata prema gore navedenoj uputi, zatvarate prozor portala i vračate se u program.
U programu je potebno izdati maloprodajni račun (naplaćuje se puna cijena lijeka) na ima pacijenta sa stavkama preuzetih lijekova.
Ed Borel d.o.o. CMP Savica Šanci 131, 10000 ZAGREB
tel: (+385 1) 24 09 070, tel: (+385 1) 24 06 083, fax: (+385 1) 24 06 082
Ed Borel d.o.o. CMP Savica Šanci 131, 10000 ZAGREB
tel: (+385 1) 24 09 070, tel: (+385 1) 24 06 083, fax: (+385 1) 24 06 082