Novosti
27.12.2016. Priprema za novu knjigovodstvenu godinu
Na temelju zahtjeva naših korisnika, a i vlastitog iskustva, odlučili smo da ove godine, a i u buduće, prijelaz u novu knjigovodstvenu godinu privremeno zadrži podatke "stare" godine.
To znači da prijelaz u novu godinu ne razdvaja podatke fiskalnih godina, nego samo postavlja početne parametre kao što su početni brojevi ulaznih i izlaznih računa.
Razdvajanje godina odradit će se nakon što se završe svi poslovi vezani za prethodnu godinu (umanjenja HZZO-a, odobrenja i drugo), tj. kada sami odlučite.
Postupak razdvajanja podataka biti će objavljen na našim novostima sljedeće godine.
Prije samog pokretanja opcije "Prijelaz u novu godinu" obavezno provjerite da li na svim računalima imate verziju programa EskulapWin 1.11.5.10.
Budući da više nema razdvajanja podataka, prijelaz u novu godinu traje vrlo kratko. Pogledajte video prikaz prijelaza
Molimo Vas da prije prijelaza svakako pročitate detaljne upute za prijelaz:
Upute za prijelaz u novu knjigovodstvenu godinu
23.12.2016. Sretan i blagoslovljen Božić
22.12.2016. Nova verzija programa EskulapWin
Nova verzija programa EskulapWin
- molimo Vas da instalirate novu verziju programa EskulapWin (1.11.5.10).
Novu verziju instalirate tako da u programu EskulapWin pokrenete opciju Sistem -> Nova verzija programa ( Upute za instalaciju nove verzije )
Ako imate problema s instalacijom nove verzije, izađite iz programa EskulapWin, pokrenite ga kao administrator (desnim klikom miša odabrati ikonu EskulapWin, a zatim lijevom tipkom odabrati opciju "Run as Administrator"), a zatim pokrenite opciju Sistem -> Nova verzija programa. Nakon uspješne instalacije, prvo pokretanje programa EskulapWin odradite kao Administrator na svim računalima! Ako nova verzija nije kopirana na svim računalima ponovite postupak učitavanja na "problematičnom" računalu.
U novoj verziji programa na recepte je dodano Allianz dopunsko zdravstveno osiguranje. Allianz osiguranje služi za oslobađanje od plaćanja sudjelovanja u iznosu od 10,00kn po receptu.
Ako pacijent ima Allianz osiguranje, potrebno je na receptu u polju "Kart. sudjelovanja:" odabrati Allianz:
HZZO za sad nije napravio automatski dohvat broja police i provjeru osiguranja (kao što je to kod druhih osiguranja), stoga je nakon odabira osiguravatelja potrebno upisati broj police.
Iz navedenog razloga će se u trenutku izdavanja recepta prikazati poruka da recept nije autoriziran. Do slijedeće obavijesti možete zanemariti navedenu poruku te nastaviti s izdavanjem recepta.
Isti postupak vrijedi i za ljekarne koje ne koriste opciju prikaza recepta "jedan po jedan" već im se prikazuju svi recepti odjednom. Nakon prikaza recepta potrebno je odabrati dopunsko osiguranje pacijenta, upisati broj police te odabrati status "Aktivna samo sudjelovanje":
- od strane HZZO-a smo dobili obavijest da se do daljnjeg Allianz osiguranje tj. kartice priznaju bez autorizacije, ova odluka se primjenjuje do sljedeće obavijesti.
- doplate lijeka i dalje mogu biti oslobođeni samo pacijenti Croatia dopunsko zdravstvenog osiguranja, ako kartica pokriva doplatu lijeka
- izvješće o naplati sudjelovanje se šalje prema HZZO-u putem sloga skupnog računa.
NAPOMENA: Ako niste instalirali prethodnu verziju 1.11.5.9., može se dogoditi da Vam nakon učitavanja nove verzije programa ne radi fiskalizacija računa na blagajni. U tom slučaju potrebno je učitati nove certifikate porezne uprave u opciji Sistem->Opcije i parametri podopcija "Fiskalizacija", odabirom opcije "Certifikati", a zatim "Učitavanje certifikata iz datoteke".
U nastavku potvrdite sva pitanja programa te ponovite postupak na svim računalima na kojima ne radi fiskalizacija računa.
20.12.2016. Obavijest HZZO-a 16:24
Prenosimo Vam obavijest HZZO-a:
Poštovani, moguće su poteškoće u radu sustava Cezih. Intenzivno radimo na otklanjanju problema.
13.12.2016. Priprema za promjene u fiskalizaciji računa III
Još jednom ponavljamo da će porezna uprava 9. siječnja 2017. godine ukinuti podršku za SSL v3 i TLS v1.0 enkripcijske protokole te će na strani CIS-a Porezne uprave biti podržani samo protokoli TLS v1.1 i TLS v1.2.
U novoj verziji programa EskulapWin uključene su navedene izmjene. Nova verzija programa ne radi na računalima koja koriste windows XP operativni sustav i na računalima na kojima nije instalirana potrebna windows nadogradnja o čemu smo pisali na našim prethodnim novostima.
Svakako što prije učitajte novu verziju programa EskulapWin 1.11.5.9, a ako ste previdjeli naše prethodne obavijesti, još uvijek možete prije ažuriranja programa, odabirom opcije Pokreni provjeru računala izvršiti provjeru spremnosti svakog računala u ljekarni.
Novu verziju instalirate tako da u programu EskulapWin pokrenete opciju Sistem -> Nova verzija programa
Više o instalaciji nove verzije možete pogledati na : www.edborel.hr/htm/NovaVerzija.htm
Obavezno provjerite verziju programa na svim računalima, a ukoliko verzija nije ista ponovite postupak na "problematičnom" računalu.
Ako imate problema s instalacijom nove verzije, izađite iz programa EskulapWin, pokrenite ga kao administrator (desnim klikom miša odabrati ikonu EskulapWin, a zatim lijevom tipkom odabrati opciju "Run as Administrator"), a zatim pokrenite opciju Sistem -> Nova verzija programa. Nakon uspješne instalacije, prvo pokretanje programa EskulapWin odradite kao Administrator na svim računalima!
NAPOMENA: Ako Vam nakon nove verzije programa ne radi fiskalizacija računa na blagajni, potrebno je učitati nove certifikate porezne uprave. Certifikate učitajte u opciji Sistem->Opcije i parametri podopcija "Fiskalizacija", odabirom opcije "Certifikati", a zatim "Učitavanje certifikata iz datoteke":
U nastavku potvrdite sva pitanja programa te ponovite postupak na svim računalima na kojima ne radi fiskalizacija računa.
Naknadno slanje nefiskaliziranih računa izvodi se u opciji Receptura -> Kontrolna traka - Nefiskalizirani tako da označite sve nefiskalizirane račune i kliknete na opciju "Preuzmi JIR".
12.12.2016. Obavijest korisnicima Adiva kartica programa vjernosti
Upravo smo dobili informaciju da ADIVA program vjerni zdravlju trenutno nije u funkciji te da se radi na otklanjanju pogreške.
29.11.2016. Nova Lista ortopedskih pomagala
U Narodnim novinama "106/2016" od 18. studenog 2016. objavljen je Pravilnik o izmjenama Pravilnika o ortopedskim i drugim pomagalima.
U sklopu Pravilnika objavljena je i izmjena Liste ortopedskih i drugih pomagala koja stupa na snagu 03. prosinca 2016. godine.
Novu listu učitajte odmah (program će automatski aktivirati novu listu).
Prije učitavanja Liste ortopedskih pomagala nije potrebno izvoditi nikakve predradnje.
Lista ortopedskih i drugih pomagala učitava se u opciji Cjenik -> Lista ortopedskih pomagala klikom na gumb "Internet".
Aktiviranje liste ne mijenja maloprodajne cijene pomagalima.
Od 03. prosinca 2016. (automatske aktivacije nove Liste) program će prilikom obrade doznake u blagajni preuzimati nove cijene HZZO (kolona "HZZO cijena ")
28.11.2016. Priprema za promjene u fiskalizaciji računa II
Na našim novostima 14.11.2016 objavili smo pripremu za promjene u fiskalizaciji računa. Ako ste prema našem naputku izvršili provjeru svih računala u ljekarni sada možete učitati novu verziju programa EskulapWin 1.11.5.6 u kojoj su ugrađene dodatne provjere za promjene koje je najavila Porezna uprava.
Novu verziju instalirate tako da u programu EskulapWin pokrenete opciju Sistem -> Nova verzija programa
Više o instalaciji nove verzije možete pogledati na : www.edborel.hr/htm/NovaVerzija.htm
Obavezno provjerite verziju programa na svim računalima, a ukoliko verzija nije ista ponovite postupak na "problematičnom" računalu.
Ako imate problema s instalacijom nove verzije, izađite iz programa EskulapWin, pokrenite ga kao administrator (desnim klikom miša odabrati ikonu EskulapWin, a zatim lijevom tipkom odabrati opciju "Run as Administrator"), a zatim pokrenite opciju Sistem -> Nova verzija programa. Nakon uspješne instalacije, prvo pokretanje programa EskulapWin odradite kao Administrator na svim računalima!
NAPOMENA: Vrlo je važno da učitate novu verziju što prije te nam svakako javite ako se prikazuje poruka da računalo nije spremno za fiskalizaciju.
Ako računalo nije spremno, tj. ako nema sve potrebne nadogradnje za rad, neće raditi novije verzije programa EskulapWin!
22.11.2016. Priprema za inventure
Inventura je postupak kojim se utvrđuje stvarno stanje zaliha. U programu EskulapWin zalihe robe i repromaterijala vode se zasebno što uvjetuje i zasebne inventure.
Prije inventure potrebno je izvršiti određene predradnje. U prvoj fazi štampa se popisna (inventurna) lista prema kojoj se utvrđuje stvarno stanje. Utvrđeno stvarno (inventurno) stanje unosi se u računalo koje je potrebno proknjižiti što je ujedno i zadnja faza inventure. Prije proknjižavanja moguć je uvid u listu manjka i listu viška. Lista manjka i lista viška služe za brzo pronalaženje eventualnih grešaka nastalih prilikom unosa stvarnog stanja.
Detaljne upute pogledajte na:
Postupak izrade inveture
14.11.2016. Priprema za promjene u fiskalizaciji računa
Porezna uprava najavila je da će 9. siječnja 2017. godine ukinuti podršku za SSL v3 i TLS v1.0 enkripcijske protokole te će na strani CIS-a Porezne uprave biti podržani samo protokoli TLS v1.1 i TLS v1.2.
Za navedene protokole potrebna je windows nadogradnja pod nazivom "Microsoft .Net Framwork 4.5" koju većina računala vjerovatno posjeduje ali kako bi bili sigurni i na vrijeme spremni za nadolazeće promjene potrebno je provjeriti da li sva računala u ljekarni imaju instaliranu potrebnu windows nadogradnju.
Iz tog razloga molimo ljekarne da na svim računalima u ljekarni izvrše provjeru računala odabirom opcije Pokreni provjeru računala
10.11.2016. Obavijest HZZO-a
Od strane HZZo-a smo zamoljeni da Vam prosljedimo dopis vezan za propisivanje i izdavanje lijekova na ponovljivi recept.
Dopis možete preuzeti klikom na Dopis HZZO-a - izdavanje ponovljivih recepata
04.11.2016. Obavijest HZZO-a
Prenosimo Vam obavijest HZZO-a:
Poštovani,
tijekom vikenda 05.11.2016. godine od 21 sat do 06.11.2016. godine do 12 sati planirana je nadogradnja središnjeg dijela sustava CEZIH i HZZO portala za ugovorne zdravstvene ustanove.
Tijekom radova sustav i portal korisnicima neće biti dostupni.
03.11.2016. Dopuna dijagnoza kod kojih HZZO osigurava plaćanje zdravstvene zaštite u cijelosti
HZZO je na svojim stranicama objavio dopunjeni šifrarnik:
"Dijagnoze kod kojih Zavod osigurava plaćanje zdravstvene zaštite u cijelosti (Popis dijagnoza.xls)"
U programu EskulapWin dijagnoze ažurirajte u opciji Registri -> MKB odabirom opcije "Oslobađanje HLJK"
26.10.2016. Obavijest HZZO-a
Prenosimo Vam obavijest HZZO-a (nastavak od 24.10.2016):
Poštovani,
svi problemi vezani uz rad web servisa Osiginfo su otklonjeni.
25.10.2016. Nova Lista ortopedskih pomagala
U Narodnim novinama "94/2016" od 19. listopada 2016. objavljen je Pravilnik o izmjenama Pravilnika o ortopedskim i drugim pomagalima.
U sklopu Pravilnika objavljena je i izmjena Liste ortopedskih i drugih pomagala koja stupa na snagu 03. studenog 2016. godine.
Novu listu učitajte odmah (program će automatski aktivirati novu listu).
Prije učitavanja Liste ortopedskih pomagala nije potrebno izvoditi nikakve predradnje.
Lista ortopedskih i drugih pomagala učitava se u opciji Cjenik -> Lista ortopedskih pomagala klikom na gumb "Internet".
Aktiviranje liste ne mijenja maloprodajne cijene pomagalima.
Od 03. studenog 2016. (automatske aktivacije nove Liste) program će prilikom obrade doznake u blagajni povlačiti nove cijene HZZO (kolona "HZZO cijena ")
24.10.2016. Nova verzija programa EskulapWin
Nova verzija programa EskulapWin
- molimo Vas da instalirate novu verziju programa EskulapWin (1.11.5.1).
Novu verziju instalirate tako da u programu EskulapWin pokrenete opciju Sistem -> Nova verzija programa
Više o instalaciji nove verzije možete pogledati na : www.edborel.hr/htm/NovaVerzija.htm
Obavezno provjerite verziju programa na svim računalima, a ukoliko verzija nije ista ponovite postupak na "problematičnom" računalu.
Ako imate problema s instalacijom nove verzije, izađite iz programa EskulapWin, pokrenite ga kao administrator (desnim klikom miša odabrati ikonu EskulapWin, a zatim lijevom tipkom odabrati opciju "Run as Administrator"), a zatim pokrenite opciju Sistem -> Nova verzija programa. Nakon uspješne instalacije, prvo pokretanje programa EskulapWin odradite kao Administrator na svim računalima!
U novoj verziji programa napravljene su sljedeće izmjene:
- Promjena propisane količine pomagala na eDoznakama
- prema naputku HZZO-a omogućena je promjena količine pomagala na manju vrijednost od propisane. Promjenu možete napraviti na eDoznaci pozicioniranjem na polje količina te upisom željene količine.
- Rezervacija eDoznaka produžena na 30 dana
- prema naputku HZZO produžen je vremenski period rezervacije eDoznake na 30 dana. HZZO je u naputku definirao sljedeće:
Raspoloživost na sustavu se produžuje 30 dana od zadnje akcije, osim kod storna za što je rok 8 dana. Od kad ljekarna napravi rezervaciju, realizaciju može poslati u roku od 30 dana.
- Prikaz greške kod slanja poruke realizacije
- ako eDoznaka nije poslana u polju "G1 Result" prikazat će se poruka "Nije poslano". Takve doznake je potrebno označiti te odabirom opcije "Ponovno slanje" poslati na sustav.
- ako eDoznaka nije uspješno poslana u polju "G1 Result" prikazat će se poruka "Nije uspješno poslano". Pozicioniranjem miša na poruku "Nije uspješno poslano" program će prikazati razlog ne slanja:
Zbog čestih upita vezanih za dohvat i obradu eDoznaka još jednom Vam prikazujemo kompletne upute za rad:
Upute za rad s eDoznakama
24.10.2016. Obavijest HZZO-a
Poštovani,
trenutno postoje problemi u radu sa web servisom osiginfo, molimo da obavijestite Vaše korisnike.
18.10.2016. Obavijest HZZO-a
Prenosimo Vam obavijest HZZO-a:
Poštovani,
primjetili smo da u razdoblju od 01.08.2016.-30.09.2016. za pojedine liječnike primarne zdravstvene zaštite nemamo poruku propisivanja ePomagala u sustavu. Također, nemamo poruku o izdanim pomagalima od isporučitelja na sustavu.
Ljubazno Vas molimo provjeru kako bismo utvrdili o čemu se radi i smanjili broj ovakvih slučajeva. U prilogu dostavljam popis isporučitelja.
Pošto HZZO od 01.01.2017 planira puni rad s eDoznakama molimo sve naše korisnike da svakako koriste izdavanje eDoznaka, a oni koji imaju problema u izdavanju ili bilo koji drugi razlog zbog čega ne izdaju eDoznake da nam na email edborel@edborel.hr dostave grešku ili razlog!
12.10.2016. Obavijest HZZO-a
Prenosimo Vam obavijest HZZO-a:
Poštovani,
ne rade autorizacije za Generali i Wiener osiguranja dok se ne uspostavi web servis ( tad ćemo Vas obavijestiti da se radi autorizacija). Za sada se priznaje samo kartica i upisuje se broj kartice u sudjelovanje tj. recept.
Za sva ostala osiguranja (Uniqa, Croatia i Merkur) trebaju se raditi autorizacije.
11.07.2016. Promjene i dopune Liste lijekova HZZO-a
U "Narodnim novinama broj "90/2016" od 07.10.2016. objavljena je odluka o dopunama odluke o utvrđivanju Osnovne i Dopunske liste lijekova Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje.
Odluka je objavljena 07.10.2016. godine, a stupa na snagu 15. dana od objave tj. 22. listopada 2016. godine.
Listu lijekova LL22102016 možete učitati i pregledati odmah u opciji Cjenik -> Lista lijekova klikom na gumb "Internet", a samo ažuriranje liste napravite prije početka rada 22. listopada 2016 klikom na gumb "Ažuriraj".
Prije ažuriranja liste obavezno napravite pripremne radnje prema postupku opisanom na: Postupak ažuriranja liste lijekova
NAPOMENA: Recepte nije potrebno fakturirati prije ažuriranja liste. Prilikom samog ažuriranja obratite pozornost na sanitetski materijal, tj. na sve artikle koje imate zavedene na broj jedinica mjere jer su na listi jedinične cijene.
Tim artiklima treba maknuti kvačice u poljima P (promjeni) i R (rekalkuliraj) prilikom ažuriranja liste
07.10.2016. Nova verzija programa EskulapWin
Nova verzija programa EskulapWin
- molimo Vas da instalirate novu verziju programa EskulapWin (1.11.5.0).
Novu verziju instalirate tako da u programu EskulapWin pokrenete opciju Sistem -> Nova verzija programa
Više o instalaciji nove verzije možete pogledati na : www.edborel.hr/htm/NovaVerzija.htm
Obavezno provjerite verziju programa na svim računalima, a ukoliko verzija nije ista ponovite postupak na "problematičnom" računalu.
Ako imate problema s instalacijom nove verzije, izađite iz programa EskulapWin, pokrenite ga kao administrator (desnim klikom miša odabrati ikonu EskulapWin, a zatim lijevom tipkom odabrati opciju "Run as Administrator"), a zatim pokrenite opciju Sistem -> Nova verzija programa. Nakon uspješne instalacije, prvo pokretanje programa EskulapWin odradite kao Administrator na svim računalima!
U novoj verziji programa napravljene su sljedeće izmjene:
- Dodana provjera i autorizacija polica dopunskih osiguranja Merkur, Wiener, i Generali preko web servisa HZZO-a
- provjera i autorizacija kartica koristi se u ljekarnama u trenutku obrade recepta te služi osiguranicima za oslobađanje od plaćanja sudjelovanja po receptu.
Ako pacijent ima policu dopunskog zdravstvenog osiguranja (HZZO, Croatia, Uniqa, Triglav, Merkur, Wiener i Generali) potrebno je na receptu u polju "Kart. sudjelovanja:" odabrati željenog osiguravatelja:
Nakon odabira osiguravatelja program će izvršiti provjeru police osiguranja te u slučaju:
1. aktivne police upisati podatke osiguranja na recept
2. neaktivne police prikazati ekran s detaljima provjere osiguranja
- na dodatno otvorenom ekranu možete vidjeti status police osiguranja te odabrati jednu od opcija: upis podataka na recept ili odustati od provjere osiguranja.
Isti postupak vrijedi i za ljekarne koje ne koriste opciju prikaza recepta "jedan po jedan" već im se prikazuju svi recepti odjednom. Nakon prikaza recepta potrebno je odabrati dopunsko osiguranje pacijenta nakon čega će program automatski dohvatiti status police.
NAPOMENA:
- provjera i autorizacija polica dopunskih osiguranja za sad radi samo za HZZO i Croatia dopunsko zdravstveno osiguranje.
- od strane HZZO-a smo dobili obavijest da se do daljnjeg Uniqua, Wiener i Generali osiguranja tj. kartice priznaju bez autorizacije, ova odluka se primjenjuje do sljedeće obavijesti.
- doplate lijeka i dalje mogu biti oslobođeni samo pacijenti Croatia dopunsko zdravstvenog osiguranja, ako kartica pokriva doplatu lijeka
- sudjelovanje se automatski autorizira i šalje prema HZZO-u putem sloga skupnog računa.
- storno recepta automatski radi storno autorizacije.
- Promjenjen naziv datoteke skupnog računa doznaka
- prema naputku HZZO-a promjenili smo naziv datoteke za skupne račune doznaka. Promjena se odnosi na datoteku koja se snima na medij i ispisuje na rekapitulaciji.
- Na eDoznakama dodan prikaz identifikatora eDoznake
- prema naputku HZZO-a dodan je prikaz identifikatora na eDoznaci:
Identifikator eDoznake je broj pod kojom se doznaka vodi na sustavu CEZIH.
U periodu paralelnog rada, kada se na sustavu CEZIH-a nalaze eDoznake koje su propisane i na papirnate tiskanice potrebno je provjeriti da li identifikator eDoznake odgovara identifikatoru otisnutom na tiskanici doznake.
- Provjera ovlasti za rad s eDoznakama
- prilikom dohvata eDoznaka dodana je provjera ovlasti na CEZIH sustavu. Ako niste ispravno prijavljeni prikazat će se poruka:
"Niste prijavljeni za rad s eDoznakama u ovoj ljekarni. Molimo vas kontaktirajte HZZO (helpdesk@hzzo.hr) i provjerite ovlasti za izdavanje ePomagala."
- za ljekarnika kojem se pojavi navedena poruke potrebno je poslati email poruku na helpdesk@hzzo.hr s upitom provjere ovlasti
29.09.2016. Obavijest HZZO-a
Prenosimo Vam obavijest HZZO-a:
U četvrtak, 29.09.2016. godine u periodu od 21 do 23h, mogući su manji problemi u radu CEZIH portala zbog radova, odnosno redovnog održavanja.
28.09.2016. Obavijest HZZO-a
Vezano za prethodnu obavijest prenosimo Vam odgovor HZZO-a:
Poštovani,
molim da obavijestite Vaše korisnike da se do daljnjeg UNIQA kartice priznaju bez autorizacije, ova odluka se primjenjuje do sljedeće obavijesti. Hvala!
27.09.2016. Obavijest HZZO-a
Od strane HZZO-a dobili smo obavijest da UNIQUA dopunsko osiguranje trenutno odbija autorizacije vezane za oslobađanje od plaćanja sudjelovanja na receptima.
Na naše pitanje: "Da li je u tom slučaju pacijentu potrebno naplatiti iznos sudjelovanja po receptu?", do objave ove obavijesti nismo dobili odgovor!
26.09.2016. Ponavljamo obavijest Porezne uprave
Porezna uprava najavila je:
- da će 11. studenoga 2016 . godine isteći aplikacijski Fiskalcis certifikat Porezne uprave te će isti biti zamijenjen novim obnovljenim certifikatom. Ovim certifikatom CIS Porezne uprave potpisuje XML poruku odgovora koja sadrži JIR i koja se povratno šalje naplatnom uređaju obveznika fiskalizacije. Naplatni uređaj bi trebao nakon zaprimanja ove poruke provjeriti njen elektronički potpis uporabom Fiskalcis certifikata koji je obveznik fiskalizacije preuzeo na svoj naplatni uređaj. Korištenje aplikacijskih certifikata osobito je važno radi uspostave sigurnosti i povjerenja s obje strane koje komuniciraju te se njime jedna drugoj predstavljaju.
- da će 9. siječnja 2017. godine ukinuti podršku za SSL v3 i TLS v1.0 enkripcijske protokole te će na strani CIS-a Porezne uprave biti podržani samo protokoli TLS v1.1 i TLS v1.2.
Zbog ovih izmjena računala s Windows XP operativnim sustavom neće moći fiskalizirati račune.
Molimo ljekarne koje i dalje koriste Windows XP operativni sustav da u najkraćem mogućem roku nadograde operativni sustava na novije windowse (minimalno na windowse 7 ali naš savjet je windows 10).
Ako niste sigurni koje operativne sustave koristite u ljekarni, windowse XP možete prepoznati po ikoni u donjem lijevom uglu ekrana koja pored "zastave" ima oznaku "Start":
Savjetujemo Vam da se oko nadogradnje konzultirate s Vašim isporučiteljem i serviserom informatičke opreme. Bez obzira na koji operativni sustav windosa se odlučite, obavezno mora biti verzija PROFESSIONAL.
19.09.2016. Ispravak Liste lijekova HZZO-a
Dobili smo obavijest od HZZO-a da je došlo do promjene cijene za lijek s dopunske liste lijekova pod ATK šifrom N06DA03 301. Ispravak odluke o utvrđivanju Dopunske liste lijekova objavljen je u Narodnim novinama 83/2016
Promjene napravite u opciji Registri -> Artikli - pojedinačno za lijek "Rivastigmin Pliva oral. otop. 120 ml (2 mg/ml), ATK: N06DA03301 na način da upišete nove vrijednosti:
- cijena HZZO: 80,96 (stara cijena bila je 83,44)
- iznos doplate: 323,84 (stara cijena bila je 321,36)
07.09.2016. Usporen rad na sustavu CEZIH
Zbog čestih upita vezanih za sporo dohvaćanje eRecepata savjetujemo ljekarnama koje imaju problema da pokušaju prilikom dohvata eRecepta/eDoznaka isključiti opciju za dohvat pomagala.
Opciju možete privremeno isključiti na blagajni klikom miša na opciju "Dohvati pomagala":
Navedenu opciju aktivirajte u slučaju kada pacijent ima tiskanicu doznake te traži izdavanje pomagala.
02.09.2016. 09:37 Obavijest HZZO-a
Prenosimo Vam obavijest HZZO-a vezanu zbog današnjih grešaka u komunikaciji sa sustavom CEZIH:
Poštovani, za sada imamo samo informaciju da je promet "usporio" zbog preopterećenja sustava!
30.08.2016. Obavijest Porezne uprave
Porezna uprava najavila je:
- da će 11. studenoga 2016 . godine isteći aplikacijski Fiskalcis certifikat Porezne uprave te će isti biti zamijenjen novim obnovljenim certifikatom. Ovim certifikatom CIS Porezne uprave potpisuje XML poruku odgovora koja sadrži JIR i koja se povratno šalje naplatnom uređaju obveznika fiskalizacije. Naplatni uređaj bi trebao nakon zaprimanja ove poruke provjeriti njen elektronički potpis uporabom Fiskalcis certifikata koji je obveznik fiskalizacije preuzeo na svoj naplatni uređaj. Korištenje aplikacijskih certifikata osobito je važno radi uspostave sigurnosti i povjerenja s obje strane koje komuniciraju te se njime jedna drugoj predstavljaju.
- da će 9. siječnja 2017. godine ukinuti podršku za SSL v3 i TLS v1.0 enkripcijske protokole te će na strani CIS-a Porezne uprave biti podržani samo protokoli TLS v1.1 i TLS v1.2.
Zbog ovih izmjena računala s Windows XP operativnim sustavom neće moći fiskalizirati račune.
Molimo ljekarne koje i dalje koriste Windows XP operativni sustav da u najkraćem mogućem roku nadograde operativni sustava na novije windowse (minimalno na windowse 7 ali naš savjet je windows 10).
Ako niste sigurni koje operativne sustave koristite u ljekarni, windowse XP možete prepoznati po ikoni u donjem lijevom uglu ekrana koja pored "zastave" ima oznaku "Start":
Savjetujemo Vam da se oko nadogradnje konzultirate s Vašim isporučiteljem i serviserom informatičke opreme. Bez obzira na koji operativni sustav windosa se odlučite, obavezno mora biti verzija PROFESSIONAL.
25.07.2016. Obavijest HZZO-a - Promjena Liste lijekova
Prenosimo Vam obavijest HZZO-a:
Poštovani,
obavještavamo Vas da su na sjednici Upravnog vijeća Zavoda održanoj 20.07.2016. godine, a vezano uz lijekove, donesene sljedeće odluke:
Ispravak Odluke o utvrđivanju Osnovne liste lijekova Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje NN63/16,
Ispravak Odluke o utvrđivanju Dopunske liste lijekova Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje NN63/16,
Odluke će biti objavljene u "Narodnim novinama" te će se primjenjivati s danom primjene liste 63/16 tj. od 26.07.2016. godine.
Podsjećamo Vas da sutra 26.07.2016 stupa na snagu nova lista lijekova HZZO-a.
Zbog naknadnih promjena HZZO-a molimo ljekarne koje su već učitale listu lijekova LL26072016 da to učine ponovo!
Na pitanje "Postoji neproknjižena lista LL26072016. Želite li ju obrisati?" potrebno je odabrati "DA".
Listu lijekova LL26072016 možete učitati i pregledati odmah u opciji Cjenik -> Lista lijekova klikom na gumb "Internet", a samo ažuriranje liste napravite prije početka rada 26. srpanja 2016 klikom na gumb "Ažuriraj".
Prije ažuriranja liste obavezno napravite pripremne radnje prema postupku opisanom na: Postupak ažuriranja liste lijekova
NAPOMENA: Recepte nije potrebno fakturirati prije ažuriranja liste. Prilikom samog ažuriranja obratite pozornost na sanitetski materijal, tj. na sve artikle koje imate zavedene na broj jedinica mjere jer su na listi jedinične cijene. Tim artiklima treba maknuti kvačice u poljima P (promjeni) i R (rekalkuliraj) prilikom ažuriranja liste
20.07.2016. Nova verzija programa EskulapWin
Nova verzija programa EskulapWin
- molimo Vas da instalirate novu verziju programa EskulapWin (1.11.4.16).
Novu verziju instalirate tako da u programu EskulapWin pokrenete opciju Sistem -> Nova verzija programa
Više o instalaciji nove verzije možete pogledati na : www.edborel.hr/htm/NovaVerzija.htm
Obavezno provjerite verziju programa na svim računalima, a ukoliko verzija nije ista ponovite postupak na "problematičnom" računalu.
Ako imate problema s instalacijom nove verzije, izađite iz programa EskulapWin, pokrenite ga kao administrator (desnim klikom miša odabrati ikonu EskulapWin, a zatim lijevom tipkom odabrati opciju "Run as Administrator"), a zatim pokrenite opciju Sistem -> Nova verzija programa. Nakon uspješne instalacije, prvo pokretanje programa EskulapWin odradite kao Administrator na svim računalima!
Prema naputku knjigovodstvenih servisa, u novoj verziji programa došlo je do izmjena u knjiženju faktura Croatia dopunskog osiguranja koji sadrže ortopedska pomagala u različitim tarifnim skupinama.
Molimo Vas da prije knjiženja faktura CZO ortopedskih pomagala obavezno učitate novu verziju programa!
19.07.2016. Obavijest HZZO-a
Prenosimo Vam obavijest HZZO-a:
Funkcionalnost ePomagala je ponovno dostupna.
Dohvat ePomagala možete aktivirati na blagajni prilikom dohvata eRecepta/eDoznake (F4) klikom miša na parametar "Dohvati pomagala", a zatim dohvatom recepta ili doznake:
15.07.2016. Obavijest HZZO-a
Prenosimo Vam obavijest HZZO-a:
Poštovani, zbog radova na unaprjeđenju informatičkog sustava, dana 15.07.2016. od 21h biti nedostupan CEZIH portal, te sve njegove funkcionalnosti. Završetak radova je planiran u subotu 16.07.2016. u 7h.
12.07.2016. Promjene i dopune Liste lijekova HZZO-a
U "Narodnim novinama broj "63/2016" od 11.07.2016. objavljena je odluka o dopunama odluke o utvrđivanju Osnovne i Dopunske liste lijekova Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje.
Odluka je objavljena 11.07.2016. godine, a stupa na snagu 15. dana od objave tj. 26. srpnja 2016. godine.
Listu lijekova LL26072016 možete učitati i pregledati odmah u opciji Cjenik -> Lista lijekova klikom na gumb "Internet", a samo ažuriranje liste napravite prije početka rada 26. srpanj 2016 klikom na gumb "Ažuriraj".
Prije ažuriranja liste obavezno napravite pripremne radnje prema postupku opisanom na: Postupak ažuriranja liste lijekova
NAPOMENA: Recepte nije potrebno fakturirati prije ažuriranja liste. Prilikom samog ažuriranja obratite pozornost na sanitetski materijal, tj. na sve artikle koje imate zavedene na broj jedinica mjere jer su na listi jedinične cijene.
Tim artiklima treba maknuti kvačice u poljima P (promjeni) i R (rekalkuliraj) prilikom ažuriranja liste.
08.07.2016. Obavijest HZZO-a
Obavijest korisnicima CEZIH-a:
Poštovani,
oporavak ePomagala se ne očekuje prije vikenda 16/17.07.2016.
04.07.2016. Obavijest HZZO-a
Obavijest korisnicima CEZIH-a:
Zbog tehničkih razloga do daljnjeg neće biti dostupna ePomagala i eNjega.
Ako Vam se javlja greška prilikom dohvata eRecepta/eDoznake molimo Vas da privremeno isključite opciju za dohvat eDoznaka. Opciju možete privremeno isključiti klikom miša na opciju "Dohvati pomagala":
01.07.2016. Obavijest HZZO-a
Obavijest korisnicima CEZIH-a:
Planirana je nadogradnja središnjeg dijela sustava CEZIH tijekom vikenda 02.07.2016. godine od 21 sat do 03.07.2016. godine do 19 sati. Tijekom radova korisnicima neće biti dostupni dijelovi CEZIH-a:
- Bolnički sustav naručivanja,
- sustav nacionalnih preventivnih programa,
- eNjega,
- eFizikalna,
- ePomagala,
- osigInfo servis te
- WebSphere Portal
U tom periodu neće biti moguće stavljati datoteke PZZ računa i mjesečnih izvješća na portal.
01.07.2016. Nova verzija programa EskulapWin
Nova verzija programa EskulapWin
- molimo Vas da instalirate novu verziju programa EskulapWin (1.11.4.10).
Novu verziju instalirate tako da u programu EskulapWin pokrenete opciju Sistem -> Nova verzija programa
Više o instalaciji nove verzije možete pogledati na : www.edborel.hr/htm/NovaVerzija.htm
Obavezno provjerite verziju programa na svim računalima, a ukoliko verzija nije ista ponovite postupak na "problematičnom" računalu.
Ako imate problema s instalacijom nove verzije, izađite iz programa EskulapWin, pokrenite ga kao administrator (desnim klikom miša odabrati ikonu EskulapWin, a zatim lijevom tipkom odabrati opciju "Run as Administrator"), a zatim pokrenite opciju Sistem -> Nova verzija programa. Nakon uspješne instalacije, prvo pokretanje programa EskulapWin odradite kao Administrator na svim računalima!
U novoj verziji programa dodana je opcija skupljanja bodova za korisnike Adiva kartice u veleprodajnim računima (opcija Dokumenti -> Računi).
Više o tome pogledajte na Adiva - veleprodajni računi.
27.06.2016. Greška na Listi lijekova
Poštovani,
na prethodno objavljenoj listi lijekova primjetili smo grešku kod iznosa doplate za lijekove EpiPen s ATK šifrom C01CA24071 i C01CA24072.
Molimo ljekarne da u opciji Registri -> Artikli za navedene lijekove provjere cijenu HZZO-a i doplatu:
- C01CA24071 - EpiPen Jr otop. za inj., autoinjektor 1x1 mg/2 ml (doza 0,15 mg/0,3 ml) - Cijena HZZO:260,14, Doplata:0,00
- C01CA24072 - EpiPen otop. za inj., autoinjektor 1x2 mg/2 ml (doza 0,3 mg/0,3 ml) - Cijena HZZO:260,14, Doplata:0,00
16.06.2016. Nova Lista ortopedskih pomagala
U Narodnim novinama "53/2016" od 08. travnja 2016. objavljen je Pravilnik o izmjenama Pravilnika o ortopedskim i drugim pomagalima.
U sklopu Pravilnika objavljena je i izmjena Liste ortopedskih i drugih pomagala koja stupa na snagu 23. lipnja 2016. godine.
Novu listu učitajte odmah (program će automatski aktivirati novu listu).
Prije učitavanja Liste ortopedskih pomagala nije potrebno izvoditi nikakve predradnje.
Lista ortopedskih i drugih pomagala učitava se u opciji Cjenik -> Lista ortopedskih pomagala klikom na gumb "Internet".
Aktiviranje liste ne mijenja maloprodajne cijene pomagalima.
Od 23. lipnja 2016. (automatske aktivacije nove Liste) program će prilikom obrade doznake u blagajni povlačiti nove cijene HZZO (kolona "C. Doznake")
16.06.2016. Promjene i dopune Liste lijekova HZZO-a
U "Narodnim novinama broj "53/2016" od 08.06.2016. objavljena je odluka o dopunama odluke o utvrđivanju Osnovne i Dopunske liste lijekova Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje.
Odluka je objavljena 08.06.2016. godine, a stupa na snagu 15. dana od objave tj. 23. lipnja 2016. godine.
Listu lijekova LL23062016 možete učitati i pregledati odmah u opciji Cjenik -> Lista lijekova klikom na gumb "Internet", a samo ažuriranje liste napravite prije početka rada 23. lipnja 2016 klikom na gumb "Ažuriraj".
Prije ažuriranja liste obavezno napravite pripremne radnje prema postupku opisanom na: Postupak ažuriranja liste lijekova
NAPOMENA: Recepte nije potrebno fakturirati prije ažuriranja liste. Prilikom samog ažuriranja obratite pozornost na sanitetski materijal, tj. na sve artikle koje imate zavedene na broj jedinica mjere jer su na listi jedinične cijene.
Tim artiklima treba maknuti kvačice u poljima P (promjeni) i R (rekalkuliraj) prilikom ažuriranja liste.
09.06.2016. Nova verzija programa EskulapWin
Nova verzija programa EskulapWin
- molimo Vas da instalirate novu verziju programa EskulapWin (1.11.4.8).
Novu verziju instalirate tako da u programu EskulapWin pokrenete opciju Sistem -> Nova verzija programa
Više o instalaciji nove verzije možete pogledati na : www.edborel.hr/htm/NovaVerzija.htm
Obavezno provjerite verziju programa na svim računalima, a ukoliko verzija nije ista ponovite postupak na "problematičnom" računalu.
Ako imate problema s instalacijom nove verzije, izađite iz programa EskulapWin, pokrenite ga kao administrator (desnim klikom miša odabrati ikonu EskulapWin, a zatim lijevom tipkom odabrati opciju "Run as Administrator"), a zatim pokrenite opciju Sistem -> Nova verzija programa. Nakon uspješne instalacije, prvo pokretanje programa EskulapWin odradite kao Administrator na svim računalima!
Od HZZO-a smo dobili obavijest da je od 13.06.2016. na snazi nova verzija sloga skupnog računa pomagala. Iz tog razloga važno je da novu verziju programa učitate što prije.
Zbog promjena u izračunu usluge za račune Croatia dopunskog osiguranja koji sadrže ortopedska pomagala molimo Vas da prije učitavanja nove verzije programa obavezno fakturirate sve CZO doznake u opciji Dokumenti -> CZO -> Recepti/Doznake!
Osim gore navedenih izmjena, u novoj verziji programa u suradnji s tvrtkom Oktal pharma dodana je podrška za "Program vjernosti OktalPharme - Zdravlje plus".
Podrška se odnosi na prihvat Oktal pharm bodovnih kartica koje u ljekarni koriste kupci za ostvarenje pogodnosti unutar zdravlja plus programa.
Više o tome pogledajte na OktalPharma - Zdravlje plus program vjernosti
25.05.2016. Obavijest HZZO-a
Poštovani,
proširena je funkcionalnost servisa InfoOthers, sada uz Croatia Zdravstveno Osiguranje možete provjeravati i valjanost polica UNIQA osiguranja. Osiguranim osobama Croatia osiguranja i UNIQA osiguranja nije potrebno naplatiti sudjelovanje ukoliko imaju valjanu policu koja se provjerava i autorizira putem navedenog web servisa. Ukoliko se u trenutku nastanka troška neće moći napraviti autorizacija zbog nedostupnosti servisa, predlažemo da se od osiguranika naplati trošak sudjelovanja od 10kn.
20.05.2016. Obavijest HZZO-a II (11:18)
Poštovani,
svi problemi u radu sustava CEZIH su otklonjeni.
20.05.2016. Obavijest HZZO-a (09:04)
Poštovani,
trenutno postoje problemi u radu središnjeg dijela sustava CEZIH. Na snazi je postupanje u izvanrednim situacijama. Zamolite korisnike za prelazak u papirnati rad.
18.05.2016. Nova verzija programa EskulapWin - eDoznaka
Nova verzija programa EskulapWin
- molimo Vas da instalirate novu verziju programa EskulapWin (1.11.4.4).
Novu verziju instalirate tako da u programu EskulapWin pokrenete opciju Sistem -> Nova verzija programa
Više o instalaciji nove verzije možete pogledati na : www.edborel.hr/htm/NovaVerzija.htm
Obavezno provjerite verziju programa na svim računalima, a ukoliko verzija nije ista ponovite postupak na "problematičnom" računalu.
Ako imate problema s instalacijom nove verzije, pokušajte pokrenuti program EskulapWin kao administrator, a zatim pokrenite opciju Sistem -> Nova verzija programa.
Da bi program pokrenuli kao Administrator potrebno je na radnoj površini (desktopu) desnim klikom miša odabrati ikonu EskulapWin, a zatim lijevom tipkom odabrati opciju "Run as Administrator":
HZZO je pokrenuo projekt informatizacije procesa propisivanja, odobravanja i isporuke ortopedskih i drugih pomagala - ePomagala.
Funkcionalnost je "slična" kao i funkcionalnost eRecepta ali su osim ljekarni i PZZ liječnika u projekt uključeni i ostali isporučitelji pomagala. Važno je naglasiti da će se neko vrijeme raditi paralelno, odnosno ne ukida se papirnata tiskanica. Ako se propisuje pomagalo za koje odobrenje ne daje kontrolni sudionik (šalterski službenici, Liječnička povjerenstva Regionalnih ureda i Direkcije), već se odobrava od sustava, ljekarna nakon dohvata i rezervacije isporučuje pomagalo te od pacijenta uzima tiskanicu doznake, traži pacijenta da ju potpiše, te je prilaže uz račun. Produkcija projekta ePomagala započinje najprije za pomagala koja ne trebaju odobrenje kontrolnog sudionika.
Dopis HZZO-a u cijelosti pročitajte na Projekt informatizacije ortopedskih pomagala
Postupak dohvaćanja eDoznaka u programu EskulapWin sličan je dohvatu eRecepata. Nakon spajanja na sustav CEZIH te odabira opcije "eRecept/eDoznaka (F4)", potrebno je upisati matični broj pacijenta za pretragu. Odabirom opcije "U redu" program će prvo prikazati eRecepte, a zatim eDoznake odabranog pacijenta koji su spremni za izdavanje.
Od HZZO-a smo dobili uputu da u prijelaznom razdoblju (dok traje paralelan rad za eDoznakama) – Isporučitelji pomagala moraju na računu slati PZZ broj potvrde (bez obzira što imaju i e-identifikator potvrde).
Broj potvrde ili broj odobrenja prepisujete s papirnate doznake na eDoznaku u polje "Broj potvrde ili "Broj odobrenja":"
Kompletne upute za rad s eDoznakama pogledajte na:
Rad s eDoznakama
05.05.2016. Nova verzija programa EskulapWin
Nova verzija programa EskulapWin
- molimo Vas da instalirate novu verziju programa EskulapWin (1.11.3.3).
Novu verziju instalirate tako da u programu EskulapWin pokrenete opciju Sistem -> Nova verzija programa
Više o instalaciji nove verzije možete pogledati na : www.edborel.hr/htm/NovaVerzija.htm
Obavezno provjerite verziju programa na svim računalima, a ukoliko verzija nije ista ponovite postupak na "problematičnom" računalu.
Ako imate problema s instalacijom nove verzije, pokušajte pokrenuti program EskulapWin kao administrator, a zatim pokrenite opciju Sistem -> Nova verzija programa.
Da bi program pokrenuli kao Administrator potrebno je na radnoj površini (desktopu) desnim klikom miša odabrati ikonu EskulapWin, a zatim lijevom tipkom odabrati opciju "Run as Administrator":
Zbog čestih upita vezanih za novi način provjere polica dopunskog osiguranja napravili smo izmjenu u prikazu police unutar recepta. Promjena se odnosi na ljekarne koje koriste prikaz recepata pojedinačno, tj. opciju prikaži recept jedan po jedan. Nakon što dohvatite recept te izaberete dopunsko osiguranje (odabirom opcije Kart.sudjelovanja) ili kliknete na opciju "Status osiguranika" prikazat će se detaljan prikaz polca osiguranja u kojem je novo dodan i podatak da li kartica pokriva doplatu u cijeni lijeka:
Naša preporuka je da koristite prikaz recepata skupno gdje je i do sada bio automatski prikazan status police dopunskog osiguranja (bez dodatnog odabira statusa):
Više o opciji skupni prikaz recepata pogledajte na Rad s eReceptima skupno.
03.05.2016. (15:27) Obavijest HZZO-a II
Prenosimo Vam novu obavijest od HZZO-a:
InfoOthers servis za provjeru valjanosti polica dopunskog zdravstvenog osiguranja je trenutno u produkciji samo za Croatia osiguranje. Osiguranim osobama Croatia osiguranja nije potrebno naplatiti sudjelovanje ukoliko imaju valjanu policu koja se provjerava i autorizira putem navedenog web servisa. Ukoliko se u trenutku nastanka troška neće moći napraviti autorizacija zbog nedostupnosti servisa, predlažemo da se od osiguranika naplati trošak sudjelovanja od 10kn. Za osigurane osobe UNIQUA osiguranja i Triglav osiguranja i dalje je na snazi uputa niže, do daljnje obavijesti. Osiguranicima UNIQUA i Triglava ne naplaćujete 10,00kn sudjelovanja na osnovu iskaznica.
03.05.2016. (14:21) Obavijest HZZO-a
Na upit HZZO-u kako postupiti s osiguranicima UNIQUA i TRIGLAV osiguranja (budući da za sad nemaju mogućnost autorizacije kartica), HZZO odgovara:
"Osiguranim osobama nije potrebno naplatiti sudjelovanje ukoliko imaju VALJANU policu koja se provjerava putem web servisa. Za sada je moguća provjera i autorizacija samo za CZO.
Ako se u trenutku nastanka troška neće moći napraviti autorizacija zbog nedostupnosti servisa, predlažemo da se od osiguranika naplati trošak sudjelovanja od 10kn."
02.05.2016. Nova verzija programa EskulapWin
Nova verzija programa EskulapWin
- molimo Vas da instalirate novu verziju programa EskulapWin (1.11.3.1).
Novu verziju instalirate tako da u programu EskulapWin pokrenete opciju Sistem -> Nova verzija programa
Više o instalaciji nove verzije možete pogledati na : www.edborel.hr/htm/NovaVerzija.htm
Obavezno provjerite verziju programa na svim računalima, a ukoliko verzija nije ista ponovite postupak na "problematičnom" računalu.
Ako imate problema s instalacijom nove verzije, pokušajte pokrenuti program EskulapWin kao administrator, a zatim pokrenite opciju Sistem -> Nova verzija programa.
Da bi program pokrenuli kao Administrator potrebno je na radnoj površini (desktopu) desnim klikom miša odabrati ikonu EskulapWin, a zatim lijevom tipkom odabrati opciju "Run as Administrator":
Molimo sve ljekarne da provjere verziju programa EskulapWin na način da na svakom računalu odaberu opciju Pomoć -> O Eskulapu:
te ukoliko verzija programa nije 1.11.3.1 da svakako učitaju navedenu verziju.
02.05.2016. Nova verzija programa EskulapWin
Nova verzija programa EskulapWin
- molimo Vas da instalirate novu verziju programa EskulapWin (1.11.3.0).
Novu verziju instalirate tako da u programu EskulapWin pokrenete opciju Sistem -> Nova verzija programa
Više o instalaciji nove verzije možete pogledati na : www.edborel.hr/htm/NovaVerzija.htm
Obavezno provjerite verziju programa na svim računalima, a ukoliko verzija nije ista ponovite postupak na "problematičnom" računalu.
Ako imate problema s instalacijom nove verzije, pokušajte pokrenuti program EskulapWin kao administrator, a zatim pokrenite opciju Sistem -> Nova verzija programa.
Da bi program pokrenuli kao Administrator potrebno je na radnoj površini (desktopu) desnim klikom miša odabrati ikonu EskulapWin, a zatim lijevom tipkom odabrati opciju "Run as Administrator":
Promjene u novoj verziji programa:
- Provjera dopunskog zdravstvenog osiguranja ostalih osiguravatelja preko HZZO-a
- HZZO je omogućio provjeru i autorizaciju polica dopunskih osiguranja UNIQA, Triglav i Croatia.
Provjera i autorizacija kartica koristi se u ljekarnama u trenutku obrade recepta te služi osiguranicima za oslobađanje od plaćanja sudjelovanja po receptu.
Ako pacijent ima policu dopunskog zdravstvenog osiguranja Croatia, Uniqe ili Triglava potrebno je na receptu u polju "Kart. sudjelovanja:" odabrati željenog osiguravatelja:
nakon čega će program izvršiti provjeru police osiguranja te u novom prozoru prikazati status:
odabirom opcije "Upiši na recept" podaci dopunskog osiguranja upisat će se na recept:
Isti postupak vrijedi i za ljekarne koje ne koriste opciju prikaza recepta "jedan po jedan" već im se prikazuju svi recepti odjednom. Nakon prikaza recepta potrebno je odabrati dopunsko osiguranje pacijenta nakon čega će program automatski dohvatiti status police:
NAPOMENA:
- provjera polica dopunskih osiguranja za sad radi samo za HZZO i Croatia dopunsko zdravstveno osiguranje.
- od HZZO nismo dobili informaciju početka rada UNIQA i TRIGLAV osiguranja pa ljekarna za pacijente s tim osiguranjima kao do sada naplaćuju i sudjelovanje 10.00 kn i doplatu za lijekove s B liste
- ako provjera ili autorizacija dopunskog osiguranja nije dostupna od strane HZZO-a pacijentu je potrebno naplatiti sudjelovanje po receptu.
- doplate lijeka i dalje mogu biti oslobođeni samo pacijenti Croatia dopunsko zdravstvenog osiguranja, ako kartica pokriva doplatu lijeka
- sudjelovanje se automatski autorizira i šalje prema HZZO-u putem sloga skupnog računa.
- storno recepta automatski radi storno autorizacije.
- Obrada recepata iz nacionalnog programa preventive
- liječnici će ubuduće propisivati eRecepte tipa "K" za lijekove koji se koriste za nacionalni program preventive.
Takvi recepti bit će prikazani zelenom bojom te oslobođeni plaćanja sudjelovanja i doplate. Recepti se fakturiraju odvojeno od ostalih recepata i snimaju na zasebni slog.
HZZO trenutno nema opciju slanja sloga skupnog računa recepata tipa "K" na HZZO portal već je slog potrebno snimiti na disketu ili neki drugi medij.
Recepti tipa K u fakturama će u koloni "Vrsta rp." imati oznaku "K":
- E doznake
- u novoj verziji programa napravljena je priprema za paralelan rad papirnatih i eDoznaka. O početku primjene i načinu rada obavijestiti čemo Vas kad nam HZZO javi službeni početak rada.
- Štampanje upotrebe lijeka
- u novoj verziji dodana je opcija štampanja upotrebe lijeka na termalni printer. Upotreba lijeka se preuzima s eRecepta te se ispisuje na "Dymo Label Writer" printeru.
Ispis je za sad napravljen na papirnatu samoljepivu naljepnicu veličine 57 x 32 mm. Princip ispisa je da kada dohvatite eRecept te odaberete "Ispis upotrebe", a program će preuzeti željeni lijek
te istodobno ispisati naljepnicu s upotrebom. U ljekarni je dovoljno imati jedan uređaj jer ima podršku za "mrežni" ispis, tj. može se koristiti za više računala.
Više o tome pogledajte na: Štampanje upotrebe lijeka
21.04.2016. Obavijest HZZO-a
Prenosimo Vam obavijest od HZZO-a:
Poštovani,
sustav CEZIH će biti nedostupan za krajnje korisnike u periodu: od subota 23.04.2016 21:00 do ponedjeljka 25.04.2016 05:00.
20.04.2016. Obavijest Ed Borel III
Poštovani,
upravo smo dobili informaciju od našeg internetskog poslužitelja da su otklonjeni svi problemi na serveru!
Molimo ljekarne koje nisu učitale novu listu ortopedskih pomagala da to učine sada!
19.04.2016. Obavijest Ed Borel II 15:33
Poštovani,
upravo smo dobili informaciju od našeg internetskog poslužitelja da se i dalje radi na rješavanju problema na našem serveru te da se nadaju kako će danas tokom dana problem biti rješen.
Ispričavamo se na neugodnosti te molimo ljekarne koje nisu učitale novu listu ortopedskih pomagala da to učine sutra!
19.04.2016. Obavijest Ed Borel
Poštovani,
server koji koristimo za učitavanje liste ortopedskih pomagala trenutno nije dostupan zbog tehničkih problema našeg internetskog poslužitelja.
Molimo ljekarne koje nisu učitale novu listu ortopedskih pomagala da pokušaju malo kasnije.
18.04.2016. Nova Lista ortopedskih pomagala
HZZO je objavio novu listu ortopedskih pomagala koja stupa na snagu 19. travnja 2016. godine.
Radi se o promjenama u šifriranju na razini 13n.
Novu listu učitajte odmah (program će automatski aktivirati novu listu).
Prije učitavanja Liste ortopedskih pomagala nije potrebno izvoditi nikakve predradnje.
Lista ortopedskih i drugih pomagala učitava se u opciji Cjenik -> Lista ortopedskih pomagala klikom na gumb "Internet".
Aktiviranje liste ne mijenja maloprodajne cijene pomagalima.
Od 19. travnja 2016. (automatske aktivacije nove Liste) program će prilikom obrade doznake u blagajni povlačiti nove cijene HZZO (kolona "C. Doznake").
14.04.2016. Nova Lista ortopedskih pomagala
HZZO je objavio novu listu ortopedskih pomagala koja stupa na snagu 15. travnja 2016. godine.
Radi se o promjenama pomagala ISO9999 šifre 30606170505.
Novu listu učitajte odmah (program će automatski aktivirati novu listu).
Prije učitavanja Liste ortopedskih pomagala nije potrebno izvoditi nikakve predradnje.
Lista ortopedskih i drugih pomagala učitava se u opciji Cjenik -> Lista ortopedskih pomagala klikom na gumb "Internet".
Aktiviranje liste ne mijenja maloprodajne cijene pomagalima.
Od 15. travnja 2016. (automatske aktivacije nove Liste) program će prilikom obrade doznake u blagajni povlačiti nove cijene HZZO (kolona "C. Doznake").
11.04.2016. Nova Lista ortopedskih pomagala
U Narodnim novinama "30/2016" od 06. travnja 2016. objavljen je Pravilnik o izmjenama Pravilnika o ortopedskim i drugim pomagalima.
U sklopu Pravilnika objavljena je i izmjena Liste ortopedskih i drugih pomagala koja stupa na snagu 14. travnja 2016. godine.
Novu listu učitajte odmah (program će automatski aktivirati novu listu).
Prije učitavanja Liste ortopedskih pomagala nije potrebno izvoditi nikakve predradnje.
Lista ortopedskih i drugih pomagala učitava se u opciji Cjenik -> Lista ortopedskih pomagala klikom na gumb "Internet".
Aktiviranje liste ne mijenja maloprodajne cijene pomagalima.
Od 14. travnja 2016. (automatske aktivacije nove Liste) program će prilikom obrade doznake u blagajni povlačiti nove cijene HZZO (kolona "C. Doznake").
31.03.2016. Obavijest HZZO-a (10:30)
Prenosimo Vam obavijest od HZZO-a:
Poštovani,
svi problemi vezani uz rad sustava CEZIH su otklonjeni.
31.03.2016. Obavijest HZZO-a (07:21)
Prenosimo Vam obavijest od HZZO-a:
Poštovani,
trenutno postoje problemi u radu središnjeg dijela sustava CEZIH. Na snazi je postupanje u izvanrednim situacijama. Zamolite korisnike za prelazak u papirnati rad.
25.03.2016. Nova Lista ortopedskih pomagala
HZZO je objavio novu listu ortopedskih pomagala koja stupa na snagu 28. ožujka 2016. godine.
Novu listu učitajte odmah (program će automatski aktivirati novu listu).
Prije učitavanja Liste ortopedskih pomagala nije potrebno izvoditi nikakve predradnje.
Lista ortopedskih i drugih pomagala učitava se u opciji Cjenik -> Lista ortopedskih pomagala klikom na gumb "Internet".
Aktiviranje liste ne mijenja maloprodajne cijene pomagalima.
Nakon 28. ožujka 2016. (automatske aktivacije nove Liste) program će prilikom obrade doznake u blagajni povlačiti nove cijene HZZO (kolona "C. Doznake").
NAPOMENA: Na prethodno objavljenoj listi (koja je objavljena 24.03.2016) samo jedno pomagalo je promjenilo cijenu. Ako niste učitali prethodnu listu obavezno prije izdavanja pomagala provjerite cijenu za pomagalo:
- ISO ŠIFRA: 0324120804004, Uređaj za brzo očitavanje količine glukoze u krvi za slijepe osobe. S govornim modulom - Cijena na listi od 24.03.2016. je 1530,00 kn, tj cijena s PDV-om 1606,50
24.03.2016. Nova Lista ortopedskih pomagala
U Narodnim novinama "25/2016" od 23. ožujka 2016. objavljen je Pravilnik o izmjenama Pravilnika o ortopedskim i drugim pomagalima.
U sklopu Pravilnika objavljena je i izmjena Liste ortopedskih i drugih pomagala koja stupa na snagu 24. ožujka 2016. godine.
Novu listu učitajte odmah (program će automatski aktivirati novu listu).
Prije učitavanja Liste ortopedskih pomagala nije potrebno izvoditi nikakve predradnje.
Lista ortopedskih i drugih pomagala učitava se u opciji Cjenik -> Lista ortopedskih pomagala klikom na gumb "Internet".
Aktiviranje liste ne mijenja maloprodajne cijene pomagalima.
Nakon 24. ožujka 2016. (automatske aktivacije nove Liste) program će prilikom obrade doznake u blagajni povlačiti nove cijene HZZO (kolona "C. Doznake").
17.03.2016. Obavijest s CEZIHA-a
Prenosimo obavijest sa stranica CEZIH-a:
Zbog administrativnih radova na središnjem dijelu sustava, CEZIH neće biti dostupan korisnicima u subotu, 19.03.2016 u periodu od 18:00 do 24:00.
23.02.2016. Ispravak Liste lijekova HZZO-a
Dobili smo obavijest od HZZO-a da su na prethodno objavljenoj listi lijekova od 18.02.2016 uočene pogreške za lijekove pod nazivom Prebagalin Pliva i Sandoz (sada su na osnovnoj listi):
Promjene možete napraviti na način da u programu EskulapWin ponovo učitate listu lijekova LL18022016 klikom na gumb "Internet" u opciji Cjenik -> Lista lijekova , a zatim klikom na gumb "Ažuriraj" ažurirate promjene.
18.02.2016. Nova verzija programa EskulapWin
Nova verzija programa EskulapWin
- molimo Vas da instalirate novu verziju programa EskulapWin (1.11.1.4).
Novu verziju instalirate tako da u programu EskulapWin pokrenete opciju Sistem -> Nova verzija programa
Više o instalaciji nove verzije možete pogledati na : www.edborel.hr/htm/NovaVerzija.htm
Obavezno provjerite verziju programa na svim računalima, a ukoliko verzija nije ista ponovite postupak na "problematičnom" računalu.
Ako imate problema s instalacijom nove verzije, pokušajte pokrenuti program EskulapWin kao administrator, a zatim pokrenite opciju Sistem -> Nova verzija programa.
Da bi program pokrenuli kao Administrator potrebno je na radnoj površini (desktopu) desnim klikom miša odabrati ikonu EskulapWin, a zatim lijevom tipkom odabrati opciju "Run as Administrator":
Promjene u novoj verziji programa:
- Nova komponenta i licenca za pristup Cezih-u
- Vaša trenutna licenca vrijedi do 29.02.2016. stoga je svakako potrebno učitati novu verziju programa s kojom će automatski biti učitana i nova licenca tvrtke Ericsson Nikola Tesla potrebna za izdavanje eRecepata.
Tvrtka Ed Borel, tj. program EskulapWin uspješno je prošao certifikaciju HZZO-a vezanu za izdavanje eDoznaka (CEZIH-Popis certificiranih proizvođača programske podrške).
Iz tog razloga u novoj verziji programa ugrađena je i nova komponenta tvrtke Ericsson Nikola Tesla potrebna za eKarton pacijenta i izdavanje eDoznaka.
EKarton je za sad samo u pilot projektu u ljekarnama karlovačke županije, a za eDoznake još nemamo informacije kada će krenuti s radom u ljekarnama.
- Novi osiguravatelji dopunskog zdravstvenog osiguranja
- HZZO je sklopio Ugovor o načinu naplate prihoda obveznog zdravstvenog osiguranja od osiguravatelja dopunskog zdravstvenog osiguranja s UNIQA osiguranje d.d. i Triglav osiguranje (do sada je bilo samo Croatia osiguranje).
Temeljem Ugovora više se u ordinacijama PZZ i ljekarnama ne naplaćuje sudjelovanje osiguranicima koji imaju osiguranje tih osiguravatelja. Obavijest o sudjelovanju pokrivenom za navedene osiguranike izvršava se na identičan način kako ste do sad radili za Croatia osiguranje.
Ako pacijent ima policu dopunskog zdravstvenog osiguranja Uniqe ili Triglava potrebno je na receptu u polju "Kart. sudjelovanja:" odabrati željenog osiguravatelja, a u polju "Broj kartice dopunskog osig.:" upisati broj police:
Upisom gore navedenih podataka pacijent će biti oslobođen plaćanja sudjelovanja u iznosu od 10,00kn.
NAPOMENA: oslobađanje se ne odnosi na doplatu lijeka, ni na sudjelovanje kod doznaka već samo na iznos sudjelovanja (10,00kn).
Iznos sudjelovanja se ne autorizira već se automatski šalje prema HZZO-u putem sloga skupnog računa.
- DietPharm klub zdravlja program vjernosti
- u suradnji s tvrtkom Atlantic grupa u programu je napravljena podrška za DietPharm bodovne kartice koje koriste pacijenti u ljekarnama za ostvarenje pogodnosti unutar DietPharm klub zdravlja programa.
Više o tome pogledajte na DietPharm program vjernosti
16.02.2016. Obavijest od Halmeda (Agencija za lijekove)
Prenosimo Vam obavijest Halmeda - Agencije za lijekove vezanu za slanje izvješća o prometu gotovih lijekova:
Sukladno odredbama Zakona o lijekovima (NN, br. 76/13. , 90/14. ) i Pravilnika o vrsti podataka i načinu izrade izvješća o potrošnji lijekova (NN, br. 122/14. ), sve fizičke i pravne osobe koje obavljaju promet na veliko lijekovima te pravne ili fizičke osobe koje obavljaju promet na malo lijekovima obvezne su Agenciji za lijekove i medicinske proizvode (HALMED) dostaviti godišnja izvješća o potrošnji lijekova.
U skladu s navedenim, željeli bismo istaknuti nekoliko važnih napomena u vezi s prijavom podataka za prethodnu godinu:
- Izvješće je HALMED-u potrebno dostaviti u elektroničkom obliku putem web aplikacije Farmakoekonomika .
- Podaci potrebni za pristup aplikaciji su: šifra prijavitelja, korisničko ime i lozinka . Kod pristupa aplikaciji koriste se isti identifikacijski podaci kao i prethodnih godina, koji su i dalje važeći, osim ako je u međuvremenu došlo do izmjene podataka o prijavitelju, temeljem kojih se dodjeljuju identifikacijski podaci.
U slučaju bilo kakvih pitanja u vezi s ovim podacima, svoj upit možete poslati na adresu info.potrosnja@halmed.hr . - Izvješće za 2015. godinu je potrebno HALMED-u dostaviti do 31. ožujka 2016. godine.
- HALMED-u se prijavljuju sljedeći podaci o potrošnji: šifra prijavitelja, godina za koju se prijavljuju podaci, šifra lijeka, broj prodanih pakiranja, broj prodanih pakiranja na teret HZZO-a (veleprodaje sve podatke prijavljuju kao "NE na teret HZZO-a"), VPC za originalno pakiranje.
- VPC koji se prijavljuje za pojedini lijek je VPC originalnog pakiranja koji je bio važeći dana 31. prosinca 2015. godine.
- Veleprodaje podatke o potrošnji prijavljuju na način da se u ukupnom prometu koji prijavljuju ne prikazuju prometi ostvareni prema drugim veleprodajama , dok je sav ostali promet potrebno prijaviti u izvješću.
Veleprodaje koje svoj promet ostvaruju isključivo prema drugim veleprodajama te lijekove ne isporučuju do mjesta izdavanja krajnjem korisniku ne trebaju dostavljati izvješće HALMED-u. Podatke o potrošnji lijekova koji se temeljem javnih natječaja isporučuju Hrvatskom zavodu za javno zdravstvo je potrebno prijaviti. - Šifrarnik s kojim je potrebno upariti šifre prijavitelja dostupan je na web servisu HALMED-a: http://ws.halmed.hr/ws/FarmakoWS.php .
- Postupak prijave nije završen sve dok svi podaci prijavitelja nisu upareni sa šiframa HALMED-a. U slučaju da se neki podaci ne upare, prijavitelji se upućuju da obavezno kontaktiraju djelatnike HALMED-a kako bi se istražio i otklonio uzrok te kako bi podaci bili zaprimljeni u potpunosti.
Podnositelji izvješća se za sva dodatna pitanja te eventualne poteškoće prilikom prijave izvješća mogu obratiti HALMED-u, na adresu elektroničke pošte info.potrosnja@halmed.hr te na brojeve telefona 01 48 84 341 i 01 48 84 342.
Upute za izradu izvješća putem programa EskulapWin pogledajte na: Izrada izvješća o potrošnji lijekova
09.02.2016. Promjene i dopune Liste lijekova HZZO-a
U "Narodnim novinama broj "11/2016" od 03.02.2016. objavljena je odluka o dopunama odluke o utvrđivanju Osnovne i Dopunske liste lijekova Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje.
Odluka je objavljena 03.02.2016. godine, a stupa na snagu 15. dana od objave tj. 18. veljače 2016. godine.
Listu lijekova LL18022016 možete učitati i pregledati odmah u opciji Cjenik -> Lista lijekova klikom na gumb "Internet", a samo ažuriranje liste napravite prije početka rada 18. veljače 2016 klikom na gumb "Ažuriraj".
Prije ažuriranja liste obavezno napravite pripremne radnje prema postupku opisanom na: Postupak ažuriranja liste lijekova
NAPOMENA: Recepte nije potrebno fakturirati prije ažuriranja liste. Prilikom samog ažuriranja obratite pozornost na sanitetski materijal, tj. na sve artikle koje imate zavedene na broj jedinica mjere jer su na listi jedinične cijene.
Tim artiklima treba maknuti kvačice u poljima P (promjeni) i R (rekalkuliraj) prilikom ažuriranja liste.
04.02.2016. Obavijest od Croatia dopunskog zdravstvenog osiguranja
Poštovani,
ovim Vas putem obavještavamo da valjanost SSL certifikata za server weba.crosig.hr istječe 29.03.2016. te će isti biti obnovljen / zamijenjen sa SHA-2 SSL certifikatom.
Iako većina preglednika, platformi, i mobilnih uređaja već podržavaju SHA2, neki stariji operativni sustavi poput Windows XP ( prije SP3 ) ne podržavaju SHA-2 enkripciju pa s njih pristup aplikacijama Croatia osiguranja više neće biti moguć!
Vjerujem da su vaše radne stanice uglavnom na verzijama koje su podržane, no svakako preporučamo da napravite provjeru.
04.02.2016. 12:37 Obavijest s CEZIHA-a
Poštovani,
problemi na sustavu su otklonjeni i sustav je ponovno dostupan korisnicima.
04.02.2016. 09:35 Obavijest s CEZIHA-a
Poštovani,
trenutno postoje problemi u radu središnjeg dijela sustava CEZIH. Na snazi je postupanje u izvanrednim situacijama.
Radi se na otklanjanu problema.
04.02.2016. 09:20 Greška na sustavu CEZIH
Prema broju poziva primjetili smo da postoje problemi na sustavu CEZIH ali za sad nemamo službenu obavijest od HZZO-a
28.01 .2016. Nova verzija programa EskulapWin
Nova verzija programa EskulapWin
- molimo Vas da instalirate novu verziju programa EskulapWin (1.11.1.0).
Novu verziju instalirate tako da u programu EskulapWin pokrenete opciju Sistem -> Nova verzija programa
Više o instalaciji nove verzije možete pogledati na : www.edborel.hr/htm/NovaVerzija.htm
Obavezno provjerite verziju programa na svim računalima, a ukoliko verzija nije ista ponovite postupak na "problematičnom" računalu.
Ako imate problema s instalacijom nove verzije, pokušajte pokrenuti program EskulapWin kao administrator, a zatim pokrenite opciju Sistem -> Nova verzija programa.
Da bi program pokrenuli kao Administrator potrebno je na radnoj površini (desktopu) desnim klikom miša odabrati ikonu EskulapWin, a zatim lijevom tipkom odabrati opciju "Run as Administrator":
U novoj verziji programa promjenjen je način obrade ljekarničke usluge za izdavanje i obradu recepata prema naputku HZZO-a, objavljenom u Narodnim novinama 139/2015.
Umjesto sadašnjih radova uvode se DTP postupci (LJ100, LJ101, LJ102, LJ103, LJ104, LJ105, LJ106, LJ107), a umjesto sadašnje vrijednosti boda uvodi se vrijednost koeficjenta u iznosu od 52,00kn.
Popis DTP postupaka te usporedbu sa sadašnjim izračunom usluge pogledajte na: DTP postupci / Usporedba usluga
Novu verziju programa obavezno morate učitati prije početka primjene 01.02.2016. godine, a najbolje je to učiniti odmah.
Za učitavanje nove verzije programa nisu potrebne nikakve prethodne radnje. Recepte nije potrebno fakturirati jer će program automatski razdvojiti recepte izdane prije 01.02.2016. od onih koji su izdani poslije.
Učitavanjem nove verzije programa EskulapWin automatski će se:
- u Sistem -> Opcije i parametri pod karticom Dokumenti dodati podatak „Vrijednost koeficjenta“ s iznosom od 52,00kn.
- u opciji Registri -> Laboratorijski rad dodati nove usluge (LJ100, LJ101, LJ102, LJ103, LJ104, LJ105, LJ106, LJ107)
- promjeniti izgled fakture za HZZO
- promjeniti slog skupnog računa
Nakon učitavanja nove verzije programa molimo Vas provjerite da li je vrijednost koeficijenta postavljena na 52,00 kn i da li su učitane nove usluge u Registri -> Laboratorijski rad
05.01.2016. Obavijest od Obavijest od Halmeda (Agencija za lijekove)
Prenosimo Vam obavijest Halmeda - Agencije za lijekove vezanu za slanje izvješća o prometu gotovih lijekova:
"Kao i svake godine tokom siječnja ažuriraju se šifrarnici aplikacije za unos potrošnje lijekova, tako da će unos novih podataka o potrošnji lijekova biti moguć od početka veljače. Rok za predaju izvješća je 1. ožujak."
02.01.2016. Slanje faktura HZZO iz 2015 godine na portal HZZO-a
Ako u prethodnoj godini niste poslali fakture HZZO-a na HZZO portal postupak slanja je slijedeći:
- Na blagajni na kojoj ste spojeni na CEZIH napravite zaključenje (ako ste izdavali račune)
- Otvorite opciju Sistem -> Prethodna godina
- Odaberite godinu 2015 te uključite parametar "Otvori program s trenutnom verzijom":
- Prijavite se u program i otvorite opciju Dokumenti -> Fakture rp. HZZO -> Fakture
- Odaberite željene fakture, a zatim odaberite opciju HZZO portal
- Nakon uspješno poslanih podataka potrebno je zatvoriti program EskulapWin, a zatim ga ponovo pokrenuti s radne površine (desktopa) kako bi nastavili rad u 2016 godini!
NAPOMENA: Ova opcija služi samo za pregled podataka te se ne koristi se za izmjene podataka u 2015 godini. Sve ostale izmjene radite prema naputku:
Pregled podataka u prethodnim godinama
- podaci u prethodnim godinama pregledavaju se na "server računalu" tako da u novoj knjigovodstvenoj godini pokrenete opciju Sistem -> Prethodna godina
Promjene i štampanje maloprodajnih računa iz prethodne godine
- promjene i štampanje maloprodajnih računa iz prethodne godine izvode se tako da u novoj knjigovodstvenoj godini pokrenete opciju Receptura -> Kontrolna traka -> Prethodna godina. Promjenu sredstva plaćanja i dodavanje R1 računa vršite pritiskom na gumb "Sredstvo plaćanja".
Umanjenje faktura iz prošle (zaključene) knjigovodstvene godine
- nakon otvaranja nove knjigovodstvene godine može se dogoditi da HZZO vrati recepte iz prošle knjigovodstvene godine. Budući da je prošla knjigovodstvena godina zaključena (napravljena godišnja inventura) i u njoj ne smijemo mijenjati podatke, procedura vezana za ispravak recepata izvodi se u novoj knjigovodstvenoj godini .
Procedura ispravka recepata:
- otvorite opciju Dokumenti -> Fakture HZZO -> Prethodna godina
- odaberite period i pronađite fakturu
- otvorite pojedinačni prikaz fakture i označite recepte koje treba umanjiti
- pritiskom na gumb "Umanjenje" program rasknjižava odabrane recepte i radi umanjenje u tekućoj knjigovodstvenoj godini
- recepte popravite u opciji Dokumenti -> Recepti -> Pojedinačno (odaberite period od 01.12.2015.-31.12.2015.)
- ako je na receptu kriva količina, naziv ili bilo koji drugi podatak koji utjeće na financijsko stanje, tada je potrebno :
- obrisati recept
- provjeriti cijenu i režim izdavanja (promjeniti na staru cijenu i stari režim)
- taksirati recept na blagajni
- u receptima pojedinačno promjeniti datum izdavanja
- vratiti novu cijenu i režim artikla ukoliko je došlo do promjene - u opciji Dokumenti -> Fakture -> Fakturiranje postavite fakturiranje recepata do 01.01.2016 i fakturirajte recepte
NAPOMENA : Podaci iz prethodne godine mogu se pregledavati u opciju Sistem -> Prethodna godina ali ih nikako ne smijete mijenjati jer je 2015. godina zaključena i sve promjene rade se u tekukućoj godini.
Novosti - 2015 godina
Novosti - 2014 godina
Novosti - 2013 godina
Novosti - 2012 godina
Novosti - 2011 godina
Novosti - 2010 godina
Novosti - 2009 godina
Novosti - 2008 godina
Novosti - 2007 godina
Novosti - 2006 godina
Ed Borel d.o.o. CMP Savica Šanci 131, 10000 ZAGREB
tel: (+385 1) 24 09 070, tel: (+385 1) 24 06 083, fax: (+385 1) 24 06 082
Ed Borel d.o.o. CMP Savica Šanci 131, 10000 ZAGREB
tel: (+385 1) 24 09 070, tel: (+385 1) 24 06 083, fax: (+385 1) 24 06 082